اجتماعی و فرهنگی

مرگ ۷ زائر ایرانی در مدینه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ناصر شوشتری‌زاده از مراجعه بیش از ۵۰ هزار زائر حج عمره در مدینه به مرکز درمانی هلال‌احمر در این شهر خبر داد.

وی گفت: از روز ۱۳ آذر به حج عمره آغاز شده است تاکنون بیش از ۵۰ نفر به مرکز پزشکی هلال‌احمر در مدینه مراجعه کردند که از این تعداد ۴۰ نفر از آنها در بیمارستان‌های سعودی بستری شده‌اند.

سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در مدینه ادامه داد: از میان ۴۰ نفر زائر بستری در بیمارستان‌های سعودی ۹ نفر آنها تحت عمل جراحی برای شکستگی و جراحی قلب قرار گرفته‌اند.

وی به انجام ۷۳ مورد دیالیز زوار طی این مدت اشاره کرد و گفت: متأسفانه ۷ نفر از زائران نیز در این مدت در مدینه جان خود را از دست داده‌اند که دو مورد از این افراد به علت بیماری‌های مزمن و ابتلا به سرطان پیش از اعزام به حج و ۵ مورد دیگر نیز به علت بیماری قلبی جان خود را از دست داده‌اند.

شوشتری‌زاده افزود: ۳۵ نفر از پرستاران و پزشکان عمومی و متخصص به همراه تکنسین‌های اورژانس در مدینه به صورت ۲۴ ساعته وظیفه خدمت‌رسانی به زائران را بر عهده دارند ضمن اینکه این افراد بر هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی نیز نظارت بهداشتی انجام می‌دهند.

وی به زوار توصیه کرد: بهداشت فردی را رعایت کنند و به محض ورود به هتل دستان خود را با آب و صابون بشویند چرا که شهرهای شلوغی مانند مکه و مدینه بستر انتقال بیماری‌های مسری هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا