مدیریت شهری

جلسه شبانه وزارت کشور با چمران درباره انتخابات شورایاری‌ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید حسین هاشمی در حاشیه مراسم آغاز طرح ناجیان زمین و در جمع خبرنگاران در خصوص کمک استانداری به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: امشب جلسه‌ای در معاونت سیاسی وزارت کشور با حضور رئیس شورای شهر تهران برگزار می‌شود تا شکل و نحوه کمک دولت به این انتخابات مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مجوز قانونی برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها وجود ندارد، گفت: با توجه به اعلام دولت برای کمک به برگزاری این انتخابات، قطعا استانداری نیز در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد. شورای شهر تهران اصرار به برگزاری این انتخابات در تاریخ اعلام شده دارد اما فرمانداری تهران پیشنهاد تعویق یک ماهه این انتخابات را داده است. امیدواریم در جلسه امشب به یک جمع بندی مناسب برسیم.

به گزارش ایسنا، استاندار تهران درخصوص فعالیت ۱۰۰ هزار خودروی فرسوده در بخش تاکسیرانی و آژانس‌های پایتخت نیز گفت: جایگزینی این ۱۰۰ هزار خودروی فرسوده که ۳۰ هزار دستگاه تاکسی و بقیه در آژانس‌ها مشغول فعالیت هستند، یک اولویت است و باید هرچه سریعتر این جایگزینی انجام شود.

وی افزود: دولت یازدهم نگاه ویژه‌ای به مسائل زیست محیطی دارد و تشکیل کمیسیون خاص تهران و کلانشهرها در کنار هفت کمیسیون اصلی دولت گواه این نگاه ویژه دولت به حل مشکلات تهران و کلانشهرهاست. این کمیسیون که با حضور وزرا، استاندار و شهردار و رئیس شورای شهر تهران تشکیل می‌شود، مباحث مختلف تهران و کلانشهرها را پیگیری می‌کند از جمله آخرین موضوعی که در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت اصلاحات در بحث آتش نشانی و خدمات ایمنی بود که مصوبات آن به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

 

وی تاکید کرد: بحث جایگزینی خودروهای فرسوده نیز باید با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان تولیدکننده و وزارت نفت که رسما اعلام کرده است جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای هیبریدی را بر عهده می‌گیرد انجام شود. البته کمک سایر دستگاه‌های ذیربط را نیز می‌طلبد تا ضمن صرفه جویی در منابع کمک قابل توجهی به کاهش آلودگی هوای تهران بشود.

هاشمی ادامه داد: وارد کردن خودرو خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی است اما با راه اندازی خطوط جدید در دو گروه خودروساز داخلی می‌توانیم قطعاتی که توانایی تولید در کشور را داریم تولید و بقیه را وارد کنیم و خودروهایی با حداقل استاندارد یورو۴ دارای ایمنی مناسب و با مصرف سوخت پایین در کشور تولید کنیم.

وی افزود: این نظر را به صورت یک نامه به معاون اول رئیس جمهور ارسال کردم و امیدوارم با این روش و جایگزینی خودروهای فرسوده حداقل ۱۰ درصد به کاهش آلودگی هوای تهران کمک شود.

استاندار تهران در خصوص طرح ناجیان زمین نیز گفت: در تمام دنیا مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و زیست محیطی از سنین پایین به کودکان آموزش داده می‌شود و باید در کشور نیز این آموزش‌ها را از سنین پایین و در مقاطع ابتدایی و راهنمایی آغاز کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در ارائه این آموزش‌ها دارد تا کودکانمان در سنین پایین آموزش‌ها را فرا بگیرند و در بزرگسالی آماده باشند. این یک خواست عمومی است و در این مسیر همه از جمله استانداری، سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش باید همکاری کنند.

وی به نقش ویژه رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما در ارائه آموزش‌های مناسب به کودکان در خصوص مسائل زیست محیطی اشاره کرد و گفت: صدا و سیما می‌تواند در قالب سریال‌ها و برنامه‌های ویژه کودکان، فرهنگ سازی لازم را در حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل زیست محیطی انجام داد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کمبود منابع آبی استان تهران اشاره کرد و گفت: باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم تا با توجه به کمبود بارش‌ها در آینده دچار بحران نشویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا