اجتماعی و فرهنگی

افتتاح ۴ برند بیمارستان “میلاد” در دستور کار

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی ربیعی در حاشیه مراسم افتتاحیه ساختمان جدید بیمارستان آیت‌الله کاشانی واقع در خزانه تهران با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۵۰ درصد از امر درمان مردم را برعهده دارد، گفت: ارائه خدمات درمانی بیش از ۳۹ میلیون بیمه شده بر عهده این سازمان است و با این وجود بار مالی به دولت تحمیل نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: بخش اعظمی از جامعه کارگری در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و باید برای پاسخگویی به نیازهای این کارگران که جمعیت زیادی را به خود اختصاص می‌دهند، اقدامات بیشتری را انجام داد. باید مراکز درمانی که کارگران در آنجا ساکن هستند تقویت شود. در حال حاضر شاهد افتتاح ساختمان جدید بیمارستان آیت‌الله کاشانی هستیم. منطقه خزانه یکی از مناطق سنتی کارگرنشین است و امیدواریم مردم این منطقه بتوانند که بهترین شکل از این خدمات استفاده کنند.

 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه در پاسخ به پرسشی پیرامون توانمندسازی بازنشستگان عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی برنامه‌های خوبی را برای بازنشستگان انجام داده است و توانسته به غیر از دستمزد و حقوق نیازهای دیگر آنها را نیز مورد رسیدگی قرار دهد.

 

ربیعی درباره آخرین وضعیت ساخت مسکن امید بازنشستگان گفت: تصمیم گرفته‌ایم ۱۵۰ میلیارد تومان برای مسکن امید بازنشستگان اختصاص دهیم.

 

وی ضمن اعلام این خبر که همزمان با دهه فجر، ۴ بیمارستان را بهره‌برداری می‌کنیم گفت: بیمارستان آیت‌الله کاشانی نخستین بیمارستانی بود که افتتاح شد. بیمارستان‌هایی در کرمان، ایلام و زابل نیز در این دهه به بهره‌برداری خواهند رسید. همچنین ۳۶ مرکز خدماتی درمانی را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه در حال برنامه‌ریزی برای تولید مستقیم خدمت در مناطق کارگرنشین که محرومیت بیشتری دارند را در دستور کار داریم، عنوان کرد: برای رفاه حال بیشتر بیمه‌شدگان در مراکز درمانی مستقیم تامین اجتماعی درمان به صورت صددرصد رایگان انجام می‌شود.

 

ربیعی به گسترش بیمارستان‌های فوق تخصصی کشور در آینده اشاره و عنوان کرد: افتتاح ۴ برند بیمارستان میلاد را در دستور کار داریم که در همین راستا بیمارستان پیامبر اعظم کرمان تحت بیمارستان میلاد ۲ در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.

 

وی افزود: در بخش درمان ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنیم، گفت: در شورای عالی بیمه در هر جلسه‌ای که تشکیل شد، بخشی از خدمات تحت پوشش بیمه رفت. یکی از مباحث ما در گسترش خدمات‌مان در شهرهای بزرگ رفتن به سمت شهرهای حاشیه‌نشین بزرگ است. اکنون شاهد ارتقای وضعیت درمان در شهرهای اطراف تهران هستیم. امور مربوط به پرونده الکترونیک سلامت در حال تکمیل است و در آینده‌ای به گونه‌ای پیش خواهیم رفت که مردم با سه مشخصه نام، اثر انگشت و شناسه ملی بتوانند به مراکز درمانی مراجعه کنند و دفترچه‌های بیمه‌های کاغذی حذف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا