اجتماعی و فرهنگی

مصوبه ” نرخ کرایه‌ها” را هنوز دریافت نکرده‌ایم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عیسی فرهادی گفت: هنوز مصوبه افزایش نرخ کرایه‌ها به دست فرمانداری نرسیده به محض دریافت، فرمانداری ۱۵ روز فرصت دارد تا این مصوبه را بررسی و ظرف این مدت نظر خود را اعلام کند.

 

وی افزود: اگر افزایش نرخ‌ها معقول و منطبق با تورم باشد، فرمانداری با آن موافقت می‌کند در غیر این صورت و پس از بررسی اگر میانگین افزایش‌ها بیش از تورم باشد با آن مخالفت می‌شود.

 

فرهادی در خصوص افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی بسته به خطوط مختلف در سطح شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد این درصد از افزایش نرخ کرایه‌ها منطبق بر تورم باشد اما با توجه به وضعیت زندگی مردم در نقاط مختلف و تفاوتهایی که در تیپ جغرافیایی وجود دارد باید مسئله بررسی شود و تصمیم نهایی اعلام شود.

 

وی همچنین در خصوص افزایش ۲۵ درصدی پرداخت نقدی اتوبوس‌ها گفت: این مسئله باید بررسی شود تا کنون هر مطلبی که عنوان شده در مورد افزایش نرخ کرایه‌ها و تصمیم فرمانداری شایعه بوده و اعلام نظر رسمی با توجه به تورم پس از ارسال مصوبه به فرمانداری و بررسی‌های لازم عنوان می شود.

 

به گزارش ایسنا، پیش از این در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران بهای بلیت مترو برای سال ۹۴ به طور متوسط ۵۰۰ تومان در بلیت‌های اعتباری افزایش می‌یابد و نرخ بلیت تک سفره ۶۰۰ تومان و دو سفره یک هزار تومان با رای اکثریت اعضای شورا تعیین شده است.

همچنین پیشنهاد در افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی با اکثریت آرا به تصویب رسید و در مورد اتوبوسها نیز در نهایت اعضای شورای شهر تهران افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی کرایه‌های اتوبوس در سال ۹۴ را به تصویب رساندند که به موجب آن کرایه‌های اتوبوس اعم از عمومی و خصوصی در سال ۹۴ بیش از ۱۰۰ تومان افزایش نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا