ورزشی

هدفم طلای المپیک است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احسان روزبهانی درباره کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ در مسابقات بوکس نیمه حرفه‌ای جهان، اظهار کرد: حریف آفریقایی رقیب بسیار سختی بود و از آنجا که من مدتی بود در هشت راند بوکس نکرده بودم کار خیلی سختی مقابل او داشتم. همچنین با بینی شکسته که هفته قبل آسیب‌دیده بودم مقابل این حریف قرار گرفتم و در مجموع شرایط بسیار بدی داشتم، اما خو‌شبختا‌نه مزد زحماتم را گرفتم و توانستم با پیروزی مقابل این حریف به عنوان اولین ورزشکار ایرانی سهمیه حضور در رقابت‌های المپیک را به دست بیاورم.

 

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی اینچئون با تمجید از عملکرد بسیار خوب مربیانش در کسب این موفقیت، گفت: مربیانم به خوبی این حریف را آنالیز کردند و با گفتن نقاط قوت و ضعف او نقش بسیار زیادی در این موفقیت‌ داشتند. آنها کمک زیادی به من کردند تا من بتوانم حریفم را شکست بدهم. دکتر بهرامی نژاد از لحاظ رسیدن به آمادگی بدنی مطلوب برای من سنگ تمام گذاشت و احدی، سرمربی تیم ملی نیز از لحاظ فنی کمک زیادی به من کرد که جا دارد از آنها تشکر کنم. در مجموع شرایط را خودمان به گونه‌ای رقم زدیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم.

 

وی درباره سطح رقابت‌ها نیز گفت: مسابقات حرفه‌ای بود و سطح آن فوق العاده بالا بود و بوکسورهای خوبی در این رقابت‌ها به روی رینگ رفتند.

 

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی تصریح کرد: من در این رقابت‌ها معتقدم به حریف روس نباختم و هم‌چنان می گویم من باید پیروز میدان می‌شدم. فیلم این مسابقه را نیز قرار است برای مسئولان بفرستم تا اگر صلاح دانستند آن را پخش کنند. آنها از لحاظ مافیای داوری بسیار قوی هستند و به راحتی حق من را خوردند.

 

روزبهانی درباره هدف خود از حضور در المپیک و احتمال رفتن به روی سکو گفت: من با تمام حریفان اروپایی‌ام مبارزه کرده ام و همه آنها را شکست داده ام. همچنین حریفان آسیایی از جمله رقیب قزاق را شکست دادم و مشکل خاصی برای مبارزه با رقیبانم ندارم. اگر حق خوری و ناداوری در حقم نشود مطمئنا برای کسب مدال طلای المپیک تلاش می‌کنم، اما باز هم می‌گویم که امیدوارم در حقم ناداوری نشود.

 

بوکسور وزن ۸۱ کیلوگرم ایران با بیان این که در بازی‌های آسیایی اینچئون ناداوری نگذاشت به مدال طلا برسم، گفت: مردم خودشان دیدند که چگونه داوران در حق من اجحاف کردند. امیدوارم این مسائل دیگر برای من تکرار نشود.

 

روزبهانی درباره انتظارات خود از مسئولان پس از راهیابی به المپیک، خاطر نشان کرد: انشاءالله وقتی به ایران برگردم با مسئولان صحبت می‌کنم. یک ورزشکار حرفه‌ای از مسئولان توقع دارد که امکانات مناسب را برای او در جهت کسب موفقیت هر چه بیشتر فراهم کنند. متاسفانه تا الان آنها هیچ امکاناتی برای من فراهم نکردند. امیدوارم از این به بعد شرایط بهتر شود. ما برای حضور در بازی‌های آسیایی در خوابگاه نصرت که بسیار افتضاح بود اردو داشتیم و تغذیه‌مان به شدت بد بود. در مجموع دو، سه هفته در اردو بودیم و نمی‌توان با این وضعیت توقع داشت به موفقیت برسیم.

 

وی درباره این که آیا به مربی بدنساز، ماساژور و یا روانشناس در کنار خود برای موفقیت هر چه بیشتر در المپیک نیاز دارد یا خیر؟ گفت: من بهترین مربی بدنسازی را در کنار خود دارم و دوست دارم او همیشه در کنار من باشد. اگر مسئولان مدال المپیک می خواهند باید امکانات را فراهم کنند. اگر یک ماساژور و یک دکتر روانشناس در کنارم باشد ۱۰۰ درصد به موفقیت من کمک خواهد شد. من تاکنون ماساژور نداشتم.

 

بوکسور وزن ۸۱ کیلوگرم ایران درباره شانس دیگر نفرات تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک گفت: خیلی خوشحال می شوم اگر نفرات دیگر نیز بتوانند در المپیک حاضر شوند و با تعداد بیشتری راهی این رقابت‌ معتبر شویم. البته شرایط بسیار سخت شده ، چرا که سهمیه کمتر شده و فقط نفرات اول و دوم جواز حضور در المپیک را به دست می آورند، اما معتقدم اگر اردوهای تدارکاتی خوبی برای ملی‌پوشان بوکس ایران تدارک دیده شود مطمئنا بچه‌های ما توانایی بسیار بیشتری از خارجی‌ها دارند.

 

روزبهانی در واکنش به اظهار نظر نایب رییس فدراسیون بوکس مبنی بر این که اگر روزبهانی بتواند سهمیه المپیک را بگیرد از خجالت او در می‌آییم، گفت: نمی دانم منظور او چه بوده؟ بهتر است این را از خودشان بپرسید. آنها از من توقع داشتند تا من سهمیه المپیک را بگیرم که من این کار را انجام دادم. حال نوبت آنهاست که خواسته‌های من را برآورده کنند.

 

وی در پایان تاکید کرد: به مردم قول می دهم برای خوشحالی آنها و اهتزاز پرچم کشورم از هیچ تلاشی دریغ نکنم و تنها با این اهداف است که هر سختی را تحمل می‌کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا