اجتماعی و فرهنگی

طلاق باید دغدغه جامعه و خانواده‌ها شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حسین هاشمی در کارگروه کاهش طلاق که امروز به رونمایی از طرح جامع ازدواج پایدار اختصاص داشت افزود: حاکمیت در زمینه تبدیل کردن طلاق به دغدغه جامعه، کار ویژه‌ای انجام نداده است و در این زمینه نقص جدی داریم؛ البته لازم است رسانه‌ها نیز به مضموم بودن طلاق بپردازند.

 

وی با اشاره به بودجه مورد نیاز انجام طرح جامع ازدواج پایدار گفت: همه چیز بودجه نیست و بودجه یکی از عوامل پیشبرد کارها محسوب می‌شود.

 

استاندار تهران در ادامه گفت: در حوزه سیاسی و اجتماعی استانداری تهران کارهای خوبی انجام شده است ولی عملیاتی کردن اقداماتی مانند طرح جامع ازدواج پایدار اهمیت زیادی دارد.

 

هاشمی با بیان اینکه طلاق یک پدیده شوم است، اظهار کرد: طرح جامع ازدواج پایدار، پراکنده کاری در حوزه کاهش طلاق را کم می‌کند اما باید تمهیدات لازم برای عملیاتی شدن آن اندیشیده شود.

 

وی افزود: لازم است به وضعیت ازدواج و طلاق در خانواده‌های مذهبی و خانواده‌هایی که کمتر اعتقادات مذهبی دارند، توجه کنیم و به مقایسه نسل سوم با نسل اول و دوم بپردازیم.

 

استاندار تهران با اشاره به توجه کشورهای غربی به موضوع آموزش گفت: این کشورها در زمینه‌های مختلفی مانند سلام کردن، نحوه تردد در خیابان و حتی آموزش مسائل جنسی در مدارس کار کرده‌اند اما در ایران خلاء بسیار جدی در زمینه آموزش و پرورش داریم و وزارت آموزش و پرورش و صداوسیما اقدامات چندان اثرگذاری در این زمینه انجام ندادند.

 

هاشمی با اشاره به سریال‌های تلویزیونی گفت: سریال‌های تلویزیونی آموزشی نیست و بیشتر به پرخاشگری، درگیری، اختلاف و حرمت‌شکنی می‌پردازد. علاوه بر آن نیز مطبوعات نیز به جای توجه به موضوعاتی مانند افزایش ازدواج و کاهش طلاق، بیشتر به حوادث و موضوعات سیاسی می‌پردازند.

 

وی با بیان اینکه باید به فکر نسل بعدی باشیم، تاکید کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی باید در این زمینه کار کنند. برخی از نتایج تحقیقات آنها قابل انتشار است و می‌توان آنها را در اختیار عموم مردم قرار داد اما برخی دیگر قابل انتشار نیستند و باید در اختیار خواص گذاشته شوند.

 

استاندار تهران با اشاره به طرح ازدواج پایدار خاطرنشان کرد: این طرح از نظر شکلی بسیار خوب است اما عملی کردن آن دشوار به نظر می‌رسد و باید در این زمینه تلاش کنیم.

 

هاشمی در پایان در پاسخ به پرسش ایسنا در زمینه انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: موضع ما همان موضع وزارت کشور است و این وزارتخانه گزارش ما را دریافت و براساس آن اعلام نظر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا