شورای شهر

بابت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها از سوی دستگاه‌های مختلف نگرانی ندارم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مرتضی طلایی درباره نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌های محلات شهر تهران، اظهار داشت: شورای شهر تهران حق اعمال هرگونه نظارت بر همه امور را بر عهده دارد و هیچ فردی هم نمی تواند مانع آن باشد.

وی ادامه داد: بنده نیز نه تنها مانع نظارت نیستم بلکه از تحقق چنین مسئله ای استقبال می کنم، بر این اساس هم یک ماه پیش در قالب نامه ای از همه اعضای شورای شهر خواستم با هر مدلی که می خواهند به ما کمک و نظارت کنند اما به اینکه در موضوع انتخابات شورایاری ها بین وزارت کشور و مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی توافق شده و باید پایبند آن توافقات باشیم هم اعتقاد دارم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: به دلیل اینکه به دنبال انجام یک کار سالم هستم هیچ نگرانی بابت اعمال نظارت از سوی هر دستگاهی ندارم و از همه دستگاه های مختلف اجرایی، حاکمیتی، مدیریتی و غیره دعوت می کنم در انتخابات حضور یابند و از نزدیک همه فرآیند این امر را کنترل کنند چراکه ما به دنبال برگزاری انتخاباتی هستیم که نتیجه آن روی کار آمدن نیروهایی انقلابی، کارآمد، ولایی، خدمتگذار، دارای انگیزه خدمت به مردم باشد.

وی درباره اعلام عدم برگزاری انتخابات شورایاری ها از سوی وزارت کشور، اظهار داشت: یک اشتباه اصطلاحی داریم که گاهی منجر به اظهار نظرهای دوگانه می شود؛ بر حسب بند ۷ ماده ۷۱ قانون به شوراها اجازه داده می شود تا نسبت به ایجاد انجمن های محلی اقدام کنند. بنابراین تشکیلات شورایاری های محلات همان انجمن معتمدین محلات شهر تهران است که در قابل یک دموکراتیک و به شیوه ای نوین آن را با رأی گیری انجام می دهیم.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های محلات شهر تهران اظهار داشت: اما برخی دوستان از عنوان شورایاری ها بدون توجه به عنوان انجمن معتدمین محلات یاد می کنند که در نتیجه برداشت سوء می شود. آنچه وزارت کشور اعلام کرده مبنی بر این است که مجوزی برای برگزاری انتخابات شورایاری ها صادر نشده زیرا برای برگزاری انتخاباتی با این عنوان قانونی وجود ندارد که اظهار نظر درستی هم است.

وی با بیان اینکه انجمن معتمدین محلات را اصطلاحا با عنوان شورایاری ها نام می بریم، گفت: نکته قابل توجه این است که این نهاد محلی متعلق به مدیریت شهری نیست بلکه در خدمت همه دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات به مردم است بنابراین اگر این نهاد تقویت شود و به صورت کارامد شکل گیرد دستگاه های خدماتی و اجرایی هم می توانند از ظرفیت آنها برای کارهای خدماتی خود استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا