نصب نمادهای عزاداری اقوام مختلف در تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عیسی علیزاده با بیان اینکه از وظایف سازمان زیباسازی فضاسازی و مناسب سازی منظر شهری در مناسبت‌های مذهبی است، افزود: به همین منظور در نصب سازه های تبلیغاتی در ماه محرم، تصاویر مرتبط با عزاداری اقوام و شهرهای مختلف ایران در پایتخت به نمایش گذاشته می‌شود. به گونه‌ای که این پیام‌ها و اشعار با ایام شهادت سالار شهیدان مناسبت دارد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در مورد فضاسازی المان‌های حجمی در ماه محرم یادآور شد: جانمایی این المان‌ها انجام شد و به زودی نصب می‌شوند.

وی درخصوص نصب پرچم‌های مشکی در شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) خاطر نشان کرد: تمامی پرچم‌های بزرگ در میادین به رنگ مشکی مرتفع خواهند شد. همچنین بجای پرچم‌های بزرگ عرشه پل‌ها پرچم‌هایی که منقش به نام امام حسین(ع) و تصاویر مرتبط با ماه محرم هستند، نصب می‌شوند.

علیزاده با بیان اینکه به این دلیل که در فصل پاییز و بادهای فصلی هستیم شهروندان در نصب داربست‌ها دقت فراوانی داشته باشند، افزود: اکثر هیات‌های عزاداری اطلاع رسانی برنامه‌های خود را از طریق داربست انجام می‌دهند اما نصب داربست از طریق نظام نامه سازمان زیباسازی ممنوع است. به همین منظور شهروندان در ایمنی سازه دقت کنند تا مزاحمتی برای مردم ایجاد نشده و صدمه‌ای به مردم وارد نشود. از سوی دیگر هیات‌های عزاداری در نصب سازه‌ها مانع رفت وآمد شهروندان نشوند، چراکه بسیاری از این سازه‌ها در پیاده روها و معابر باریک نصب می‌شوند.

وی در خصوص درج مطالب بر روی سازه‌ها توسط تکایا یادآور شد: هیات‌های مذهبی از درج مطالب سخیف و دور از شان اهل بیت پرهیز کرده و از نصب برخی از تمثال‌ها و شمایلی که از سوی بزرگان دین نهی شده است، اجتناب کنند. اگرچه ناظرین سازمان زیباسازی به هیات‌ها تذکرهای لازم را خواهند داد اما برخورد ما در ماه محرم برخورد سختگیرانه‌ای نیست. لذا هیات‌ها با توجه به اینکه حقوق شهروندان در ماه محرم نباید نادیده گرفته شود، این موضوعات و مسایل را رعایت کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه فضاسازی ماه محرم در شهر برعهده شهرداری است، خاطر نشان کرد: عموم هیات‌ها و مردم فضاسازی‌ها را انجام می‌دهند به گونه‌ای که شهر رنگ و بوی محرم بگیرد اما سازمان زیباسازی نیز برنامه‌های جامعی را برای این ایام در دست اقدام قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا