شورای شهر

بصیری‌پور: شوراها حق ندارند در انتخابات آتی مجلس از فرد خاصی حمایت کنند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از فارس غلامرضا بصیری‌پور با اشاره به برنامه‌های کاری شورای عالی استان‌ها در دوره جدید اظهار داشت: پایان ظرفیت شوراها که حدود ۱۱۷ هزار شورایی در این جمع ۳۵ هزار روستایی و مابقی شهری هستند، استفاده کرد.

وی تصریح کرد: شوراها ظرفیت عظیمی را چه در شهرها، روستاه، بخش‌ها و شهرستان‌ها دارند و باید بتوان با درایت و مدیریت از این ظرفیت جهت خدمت‌رسانی بهتر و موثرتر به مردم استفاده کرد و به همین جهت شورای عالی استان‌ها در دوره جدید از تمام ظرفیت‌ها بهره خواهد برد.

بصیری‌پور گفت: هم اکنون بهترین متخصصان در نظام شورایی حضور دارند و این نهاد اجتماعی از لحاظ کمی و کیفی مورد توجه قرار دارد و باید بتوان ارتباط مستقیمی را با دولت فراهم کرد.

رئیس جدید شورای عالی استان‌ها در ادامه با اشاره به این که باید تعامل خوبی بین شوراها و دولت و مجلس و قوه قضائیه صورت گیرد، گفت: هم اینک در دوره جدید شورای عالی استان‌ها این شرایط فراهم شده است و ما نیز بنا داریم نسبت به گذشته گام‌های مؤثرتری را در این بخش برداریم.

وی اضافه کرد: بنده به عنوان خدمتگزاری کوچک و رئیس جدید شورای عالی استان‌ها در نخستین اقدام به دیدار وزیر کشور رفتم و خوشبختانه جلسه خوبی برگزار شد که در این جلسه رحمانی فضلی وزیر کشور تاکید داشت که باید اختیارات شوراها افزایش یابد.

بصیری پور در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه اختیارات و وظایف نظام شوراها علیرغم این که در قانون اساسی به این نهاد مهم اشاره شده است، مورد توجه قرار نگرفته گفت: باید طبق قانون وظایف و اختیارات شوراها عمل شود و در این زمینه از ظرفیت آنها استفاده شود.

رئیس جدید شورای عالی استان‌ها افزود: شرح وظایف شوراها با قانون اساسی همخوانی ندارد ضمن اینکه خواسته و توقع مردم از شوراها نسبت به شرایط فعلی بیشتر است و باید بتوان انتظارات مردم را برآورده کرد.

وی بیان داشت: باید بتوان با ایجاد پارلمان‌های محلی و منطقه‌ای و سپردن اختیارات به شوراها، مشکلات را در شهرها و روستاها و … کاهش داد.

بصیری‌پور تصریح کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای را به نظام شوراهایی‌ها داشته و حمایت‌های لازم را از این مجموعه انجام داده است و ما نیز باید با دولت همکاری‌های خود را نسبت به گذشته بیشتر کنیم.

رئیس جدید شورای عالی استان‌ها در ادامه با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً هر انتخابی وجه سیاسی دارد و ما نیز آن را درک می‌کنیم اما به تمامی اعضا تاکید خواهیم کرد به هیچ وجه از ظرفیت شوراها برای حمایت کاندیدای خاصی وارد نشوند و در واقع امضا و یا مهری را در این زمینه هزینه نکنند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا