اجتماعی و فرهنگی

صندوق‌های بازنشستگی دست به گریبان مشکلات اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمود اسلامیان به تبیین پیشنهادات و برنامه‌های این سازمان برای تدوین قانون برنامه ششم توسعه اظهار کرد: برنامه‌های راهبردی و عملیاتی صندوق بازنشستگی کشوری در راستای اهداف و چشم‌انداز توسعه و بهبود ساختار صندوق در جهت کاهش وابستگی به دولت و هم‌چنین ارایه خدمات رضایت‌مند به جامعه هدف خود (عموماً شاغلان و بازنشستگان دولت و مشترک صندوق) است.

 

وی افزود: علاوه بر اینها، موضوعات در حال اقدام از ادامه برنامه پنجم توسعه، از جمله در خصوص مباحث تامین اجتماعی مواد ۲۶ – ۲۷ و ۲۸، جزو مهم‌ترین برنامه‌های مورد نظر برای تدوین در قانون برنامه ششم توسعه است.

 

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه باید بر تجربیات و اتفاقات سال‌های گذشته تمرکز کنیم و اگر مسیرهایی را اشتباه رفته‌ایم دیگر آنها را تکرار نکنیم عنوان کرد: صندوق‌های بازنشستگی دست به گریبان مشکلات اقتصادی هستند و اگر چاره‌ای نیندیشیم مطمئنا در آینده صندوق‌های بازنشستگی به یکی از چالش‌های بزرگ اقتصادی ایران تبدیل خواهند شد.

 

اسلامیان تصریح کرد: امیدواریم با این موضوع برخورد علمی و منطقی بشود و بتوانیم با کمک نخبگان، این موضوع را در برنامه ششم توسعه به صورت جدی پیگیری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا