مدیریت شهری

تصویب ضوابط جدید تاکسی‌های ون

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین هوشنگ خندان دل، در حاشیه برگزاری صدوچهاردهمین جلسه شورای عالی ترافیک در وزارت کشور برگزار شد در پاسخ به پرسش ایسنا در زمینه ضوابط تصویب شده برای تاکسی‌های ون گفت: ارتفاع داخل کابین، مشخصات صندلی، ارتفاع کف خودرو از خیابان برای سوار شدن مسافران، رنگ خودروهای ون، تهویه آن‌ها از جمله استانداردهایی بود که مورد تصویب قرار گرفت و به عنوان نمونه رنگ تاکسی‌های ون باید زرد خورشیدی یا نارنجی باشد.

 

وی در این پاسخ به این پرسش که آیا تاکسی‌های ون کنونی از استانداردهای لازم برخوردار هستند، اظهارکرد: این ضوابط در آینده اعمال می‌شود و ون‌هایی که در حال حاضر درحمل و نقل شهری فعالیت می‌کنند باید به مرور خود را با این ضوابط تطبیق دهند و در صورت نبود امکان برای ایجاد این انطباق از این حوزه حمل و نقل شهری خارج می شوند.

 

خندان دل درباره سایر مصوبات شورای عالی ترافیک گفت: اصلاح آیین نامه ماده ۱۵ قانون تخلفات رانندگی یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در جلسه امروز بود. این قانون اواخر سال ۸۹ به تصویب مجلس رسید و ماده ۱۵ آن درباره شرایط پارک حاشیه‌ای خیابان‌هاست و برخی اشکالات در آیین نامه اجرایی این ماده گزارش شده بود. بنابراین لازم بود که آیین نامه اصلاح شود.

وی اضافه کرد: این کار باید با همکاری شورای عالی ترافیک و شورای عالی استان‌ها محقق شود و در دبیرخانه این کار انجام شد. بنابراین با توجه به آنکه دیدگاه‌های جدید اعضا مورد توجه قرار نگرفته بود قرار شد آیین نامه ماده ۱۵ به کمیته فنی برگردد و در جلسه آینده شورای عالی ترافیک درباره آن بحث شود.

خندان دل بررسی نهایی مطالعات جامع حمل و نقل مشهد را یکی دیگر از موضوعات بررسی شده در جلسه شورای عالی ترافیک ذکر و اظهار کرد: در جلسه قبل نیز این موضوع مورد بحث قرار گرفت و قرار شد شهرداری مشهد و مجری مطالعه نتایج را برای جلسه امروز ارائه دهند. اما دو روز پیش به ما اطلاع دادند که برخی از اقدامات آنان هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است و قرار شد ارائه نتایج مطالعات به جلسه بعد موکول شود.

 

رئیس شورای عالی ترافیک درباره آلودگی هوا گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که اگر حمل و نقل عمومی نابسامان باشد سهم قابل توجهی در آلودگی هوا خواهد داشت.

 

وی با اشاره به آیین نامه معاینه فنی خودروها اظهار کرد: آیین نامه خوبی برای معاینه فنی خودروها پیشنهاد کردیم که براساس آن معاینه فنی به سیستم یکپارچه در کشور تبدیل می‌شود و اجرای آن موجب جلوگیری از بسیاری از مشکلات کنونی مانند تقلب می‌شود. این آیین نامه به هیات وزیران پیشنهاد شده است

 

به گزارش ایسنا، سردار محسن مهرآیی، عضو کمیته فنی شورای عالی ترافیک نیز به خبرنگاران گفت: در جلسه امروز موضوعات فنی مانند ارتقای ایمنی و آسایش مسافران برای استفاده از خودروهای ون مورد بررسی قرار گرفت. البته در این زمینه با حضور تاکسیرانی در کمیته فنی صحبت‌هایی انجام شده بود.

 

وی افزود: تمام خودروهای ون کنونی وارداتی و از استانداردهایی برخوردار هستند و به علت برخورداری از استانداردها شماره گذاری شدند اما ما امروز ضوابطی را تصویب کردیم که لازم است خودروهای ون خود را با آن‌ها تطبیق دهند. به عنوان نمونه پرده‌های پنجره‌های خود را جمع آوری کنند.

 

وی تاکید کرد ون‌هایی که نتوانند به ضوابط عمل کنند به مرور از چرخه حمل و نقل شهری خارج می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا