اجتماعی و فرهنگی

تشکیل یک تیم مطلع قضایی و اقتصادی در تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست تخصصی رؤسای ادارات مبارزه با جرایم جنایی ـ اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران به اهداف این همایش اشاره داشت و گفت: در نشستی که در خدمت عزیزان پلیس مبارزه با جرایم در بخش تخصصی پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی بودیم موضوع پیش‌بینی، پیشگیری و برخورد مورد بحث قرار گرفت که بدون تردید همکاری خوب پلیس با دستگاه قضا و دادستان‌های کل کشور تأثیر خوبی در پیشگیری و برخورد با این دسته از جرایم دارد.

وی تصریح کرد: بدون تردید در این موضوع اصلاح سازوکارها می‌تواند اثرگذار باشد و دولت محترم نیز باید سازوکارهایی را که به پیشگیری جرایم می‌پردازد، در اولویت قرار دهد، البته اراده دستگاه قضایی برخورد با جرایم است به خصوص جرایم اقتصادی سازمان‌یافته که در اولویت و برنامه کاری دستگاه قضاست.

دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران در مورد شرکت‌هایی که پرونده‌هایشان در دادگستری مشهد مشخص است، گفت: پرونده این شرکت‌ها در دادستانی مشهد مطرح شده و در حال رسیدگی است و از دادستانی مشهد نیز اعلام شده که تبلیغات این شرکت‌ها در مجامع عمومی و رسانه‌ها ممنوع است.

وی ادامه داد: در مورد این پرونده گزارشاتی است که اعلام شده و یک نکته آن مربوط به سهامداران است و این افراد بدانند که طبیعتاً اقدامات قضایی در راستای آن است که مردم و سهام آنها مورد آسیب قرار نگیرد، چرا که کار اقتصادی نباید توأم با تخلف و فساد باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  رئیسی ادامه داد: اگر در بخشی کسی اجازه گرفت، برای تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی، میزانش که مجاز نیست، اگر تغییر داد باید مورد برخورد قرار گیرد.

این مقام ارشد قضایی تأکید کرد: دادستان مشهد به پرونده رسیدگی می‌کند و ما اجازه می‌دهیم که کار با سرعت و دقت انجام شود و بعد نتایج پیگیری را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

وی در مورد توقف تبلیغ این شرکت‌ها گفت: طبق درخواست دادستان مشهد، تبلیغات انجام نمی‌شود، اما اگر جایی انجام می‌شود قابل پیگیری است و دادستانی مشهد همه موارد را به طور جد پیگیری می‌کند.

دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران در این قضیه دو مورد را عنوان کرد و بیان داشت: اولی؛ تخلفاتی که به دادستانی اعلام شده و مورد پیگیری قرار گرفته و تا حصول نتیجه دادستانی مشهد نظر قاطعی در مورد آن نمی‌دهیم و از طرفی دیگر، به مردمی که گاهاً مراجعه می‌کنند اطمینان می‌دهیم که تمامی این اقدامات برای رفع نگرانی آنهاست، چرا که باید هم کار اقتصادی دنبال شود و هم جرمی نباشد و اگر تخلفاتی صورت گرفته باید رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: در دادستانی کل تیمی از دوستان مطلع قضایی و اقتصادی به کمک دادستان مشهد آمده‌اند و کار را بررسی می‌کنند و آقای بختیاری معاون امنیتی دادستان کل کشور مسئول این تیم است که موضوع را از تهران پیگیری می‌کند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا