ساخت ادامه بزرگراه صیاد شیرزاری
به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: پروژه تقاطع های غیرهمسطح بزرگراه ارتش با بزرگراه های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی شامل ۵ دستگاه پل اصلی، ۲ رمپ جهتی و ۳ دستگاه پل دوربرگردان غیرهمسطح است و با بهره برداری از آنها مجموعه ای از گره های ترافیکی شمال شرق پایتخت برطرف خواهد شد.
"محمدحسن وساق" با بیان آنکه احداث ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی در بخش حدفاصل بیمارستان شهید چمران تا بزرگراه ارتش در قالب این پروژه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با احداث یک مسیر ۱۲۵۰ متری در امتداد بزرگراه شهید صیاد شیرازی، این بزرگراه شمالی- جنوبی از بن بست موجود خارج شده و ضمن عبور از عرض بزرگراه ارتش به بلوار اوشانی می پیوندد.
وی با اشاره به وضعیت موجود اتصال بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه ارتش از طریق یک مسیر دسترسی دو خطه، یادآور شد: با اجرای پروژه فوق، بزرگراه امام علی(ع) به صورت کریدور جنوب به شرق به بزرگراه ارتش می پیوندد و در نتیجه ظرفیت ترافیکی موجود در محل این تقاطع افزایش می یابد.
مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، حذف دوربرگردان های همسطح موجود در مسیر بزرگراه ارتش را از دیگر مواهب ترافیکی این پروژه برشمرد و یادآور شد: جهت ترافیکی جنوب به غرب در محل تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بزرگراه ارتش که در حال حاضر از طریق دوربرگردان های همسطح تامین شده است، با اجرای یک رمپ جهتی ساماندهی خواهد شد؛ ضمن آنکه با احداث ۳ دوربرگردان غیرهمسطح، دسترسی ساکنان شهرک های واقع در شمال بزرگراه ارتش به شبکه بزرگراهی نیز تسهیل می شود.
وساق در تشریح اقدامات انجام شده در پروژه تقاطع های غیرهمسطح بزرگراه ارتش با بزرگراه های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی، از انحراف ترافیک بزرگراه ارتش در محل تقاطع با بزرگراه شهید صیاد شیرازی خبر داد و گفت: عملیات احداث پل های شرقی- غربی بزرگراه ارتش، متعاقب اجرای عملیات انحراف ترافیک آغاز شده است؛ پل هایی که با افزایش تراز بزرگراه ارتش در محل تقاطع با بزرگراه صیاد شیرازی، امکان امتداد یافتن این بزرگراه و همچنین احداث رمپ جهتی جنوب به غرب را فراهم می کنند.
به گفته مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، پیشرفت فیزیکی عملیات احداث پل های شرقی- غربی بزرگراه ارتش در این طرح از مرز ۲۰درصد فراتر رفته است و تلاش برای احداث سایر سازه های تقاطع، بلافاصله پس از تصویب نقشه های اجرایی آغاز می شود.