سیاسی

نشست شهرداران کلان‌شهرها با رییس مجلس

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین صادق نجفی در این باره گفت: بخش مهمی از معضلات کلان‌شهرهای کشور، به خصوص در مورد مطالباتی که از دستگاه‌های مختلف دارند، نیازمند تاثیرگذاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در موارد قانون‌گذاری است؛ از این رو شهرداران کلان‌شهرهای کشور، به منظور پیگیری این موضوع، روز سه‌شنبه با دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو خواهند.

 

شهردار تبریز همچنین در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به مطالبات شهرداری تبریز تشریح کرد: شهرداری تبریز، هم‌اکنون حدود ۷۰ میلیارد تومان از سایر دستگاه‌های اجرایی، مطالبه دارد که وصول این مبلغ، نیازمند حمایت‌های شورای اسلامی شهر است.

 

نماینده شهرداران کشور در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، هزینه‌های گسترده شهرداری‌ها را یادآور شد و تشریح کرد: با توجه به وجود ناهماهنگی بین درآمدها و هزینه‌ها، با استمرار این وضعیت، تا دو سال آینده، درآمد شهرداری‌ها تنها کفاف تامین حقوق کارکنان را خواهد داد.

 

وی اضافه کرد: پیشگیری از این امر، نیازمند حرکت هایی است که موجب تحقق درآمدهای پایدار و مدوام شود.

 

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، با تشریح ساز و کار فعالیت شرکت آیتا در اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: سامانه آیتا به منظور ایجاد سهولت در روند نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی، پیش‌بینی شده و بر این اساس، پیمانکار مربوطه با استقرار دوربین‌ها و تجهیزات خاص، امکان ارزیابی، تجزیه و تحلیل پروژه را در زمان‌بندی‌های مختلف فراهم می‌کند.

 

نجفی در مورد نحوه انتخاب پیمانکار این سامانه گفت: پیمانکار آیتا، پس از انتشار آگهی از طریق سازمان آمار و فناوری اطلاعات و همچنین مکاتباتی که با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای صورت گرفت، از میان درخواستهای مختلف، انتخاب شده است.

 

شهردار تبریز با تاکید بر ارتقای نظارت‌ها و مبارزه با زمینه‌های بروز تخلف گفت: مجموع تعامل و هماهنگی‌های شهرداری با دستگاه‌های مختلف نظارتی، تحقق همین موضوع را هدف قرار داده‌است.

 

نجفی اضافه کرد: با تمام وجود با پدیده دلالی و حامیان آن، برخورد می‌کنیم و البته در این راه، نیازمند حمایت شورای اسلامی شهر هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا