اجتماعی و فرهنگی

اعزام ۲۶۰۰ دانش‌آموز به عمره مفرده

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از اعزام ۷۶۰۰ دانش آموز به عمره مفرده و عتبات عالیات خبر داد و گفت: برای امسال ۲۶۰۰ نفر از دانش آموزان را به عمره مفرده اعزام می‌کنیم.

کفاش با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان به عمره مفرده از اواخر بهمن آغاز می‌شود، افزود: کارت‌های توزیع سهمیه، آموزش و تعیین مربیان انجام شده است و امیدواریم که در روند اعزام هیچ مشکلی پیش نیاید.

وی همچنین از اعزام ۵ هزار دانش‌آموز همراه خانواده‌هایشان به عتبات عالیات خبر داد و اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان حج و زیارت منعقد شده است، برای اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات محدودیتی نداریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به اینکه امسال برای اولین بار اقدام به اعزام دانش‌آموز به عتبات عالیات خواهیم کرد، تنها ۵ هزار دانش‌‌آموز را به عنوان سهمیه در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به نام‌نویسی دانش‌آموزان همراه والدین خود برای اعزام به عتبات عالیات بیان داشت: دانش‌آموزان پسر همراه پدر و دانش‌آموزان دختر همراه مادر خود به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

کفاش، دلیل تأخیر در اعزام دانش‌آموزان به عمره مفرده و عتبات عالیات را امتحانات مدارس و ماه‌های محرم و صفر عنوان کرد و گفت: در دو ماه محرم و صفر به علت مناسبت‌هایی که وجود دارد، عتبات عالیات خیلی شلوغ است و ترجیح دادیم که اعزام‌ها به تأخیر بیفتد.

وی افزود: همچنین مصمم بودیم در زمان امتحانات هیچ اعزامی صورت نگیرد و پس از پایان امتحانات، اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات آغاز شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا