اجتماعی و فرهنگی

واگذاری مدارس با دانش‌آموز

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که «برخی نمایندگان مجلس عنوان می‌کنند آموزش و پرورش با عجله بسته حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی را به اجرا گذاشته است»، اظهار داشت:‌ این مجموعه بسته حمایتی امسال در ۹۶۰ مدرسه در سطح کشور در حال اجراست، یعنی در کمتر از یک درصد مدارس کشور اجرا شده است.

وی با بیان اینکه هر کار نویی ممکن است نقاط ضعفی هم داشته باشد که در عمل با گرفتن بازخورد از نحوه اجرا، برطرف می‌شود، ادامه داد: همان روزی که بسته حمایتی را اعلام کردیم، یعنی از اول مهرماه یک بسته نظارتی را نیز اعلام کردیم تا بر فعالیت بسته حمایتی نظارت کرده و بازخورد بگیرد و اشکالات را برطرف کنیم؛ یقین دارم اشکالات این بسته حمایتی برطرف شده و می‌تواند کمک مناسبی برای حل مشکلات مزمن آموزش و پرورش باشد.

* ورود دانشجومعلمان به مدارس از ۲ سال آینده

فانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص جزئیات بسته حمایت آموزش و پرورش از مؤسسان مدارس غیردولتی گفت: بسته حمایتی این است که ما یک ساختمان با تجهیزات، دانش‌آموز و مدیر داریم و تأمین کادر این مدرسه را به مؤسس مدارس غیر دولتی سپردیم.

وی اضافه کرد: دلیل اجرای این طرح این است که دانشجومعلمان‌ ما در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند و اولین سری آنها دو سال دیگر وارد چرخه آموزش و پرورش می‌شوند و در حال حاضر با کسری نیروی انسانی در برخی مناطق مواجه هستیم.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر این اساس به مؤسس مدارس غیردولتی اعلام کردیم که نیروی انسانی این مدرسه را تأمین کنید و در این شرایط نه مدرسه را واگذار کردیم و نه تهاتری انجام گرفته است و این هیچ اشکالی ندارد، ضمن اینکه در ماده ۱۳ قانون خدمات کشوری نیز پیش‌بینی شده است.

*ما قرارداد با مؤسس مدرسه داریم و نیروی انسانی با مؤسس قرارداد دارد

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که «برخی نمایندگان مجلس عنوان می‌کنند افرادی که هم‌اکنون وارد مدارس غیردولتی می‌شوند کسانی هستند که در آینده پشت درهای مجلس تقاضای استخدام در آموزش و پرورش را دارند»، بیان داشت: سال‌هاست که مدارس غیردولتی در حال فعالیت است و معلمانی در این مدارس در حال انجام وظیفه هستند؛ آیا تاکنون یک نفر آمده است بگوید مرا استخدام کنید؟ برای اینکه مخاطب‌ ما مؤسس مدارس است، به این معنی که ما قرارداد با مؤسس مدرسه داریم و نیروی انسانی با مؤسس قرارداد دارد.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس نیز مطمئن باشند که چنین اتفاقی نخواهد افتاد کما اینکه فعالیت مدارس غیردولتی از سال ۶۸ـ۶۷ آغاز شده است و تا الان کدام گروه از این معلمان فشار ‌آوردند که ما را استخدام کنید؟

*آموزش معلمان مدارس غیر دولتی

فانی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «برخی از نمایندگان مجلس می‌گویند که این طرح آنقدر سریع اجرا شد که معلمان این مدارس آموزش معلمی را ندیده‌اند، برنامه شما در این خصوص چیست؟»، گفت: مدارس غیردولتی در به‌کارگیری نیرو، حداقل مدرک تحصیلی را لیسانس درنظر گرفتند و لیسانس‌ها مرتبط با موضوع تدریس است، ضمن اینکه دوره‌های آموزشی را با کمک دانشگاه فرهنگیان و گروه‌های آموزشی آموزش و پرورش پیش‌بینی شد و در حال گذراندن دوره‌های لازم هستند.

وی در پایان در این خصوص که «آیا مدارس تحت پوشش این بسته حمایت افزایش خواهد یافت؟»، بیان داشت: برحسب نیازمان، پیش‌بینی ما این است که در سال آینده توسعه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا