مدیریت شهری

۳۱ حادثه طبیعی در تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین هادی رحمتی اظهار داشت: 31 مورد حادثه طبیعی در استان تهران تجربه شده است که در اولویت این حوادث سیل و زلزله است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران شهر تهران با شهرداری است، گفت: در استان تهران با توجه به رویکردهای رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار تهران در راستای مقابله با بحران‌های طبیعی ورود کرده‌ایم و در پی آن هستیم که خسارات ناشی از وقوع زلزله در استان تهران کاهش یابد.

رحمتی افزود: در حوزه ساخت و ساز دستورالعمل‌هایی به شهرستان‌های استان ابلاغ شده است که در این ابلاغیه استفاده از مصالح استاندارد و رعایت تراکم تأکید شده است و در پی آن ساخت‌وسازها بر اساس آخرین درجه‌بندی باید باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بیان داشت: اگر ساخت‌وسازها مدیریت و کنترل شود، خیلی از خسارت‌ها در مواقع زلزله و بحران‌های طبیعی کاهش می‌یابد و به دنبال تحقق این موضوع هستیم.

وی افزود: در شهر تهران در اجرای طرح تفصیلی وضعیت بهتری را در آینده خواهیم داشت و این از هم‌گسیختگی در شهر تهران کار را سخت کرده است.

وی بیان داشت: دوره زلزله در تهران ۱۵۰ سال پیش‌بینی شده است که چند سالی از این دوره گذشته است و با توجه به اینکه نظام سیاسی، اقتصادی، دانشگاهی و فرهنگی در تهران متمرکز شده است، لذا باید آمادگی بیشتری برای مقابله داشته باشیم.

وی گفت:‌اخیرا نیز تفاهمنامه‌ای با ستاد نیروهای مسلح و سازمان مدیریت بحران کشور منعقد شده که در صورت بحران نیروهای مسلح نیز به کمک ستاد بحران بیایند.

رحمتی در ادامه از برگزاری نمایشگاه تخصصی مدیریت بحران خبر داد و گفت: برای نخستین‌ بار نمایشگاه بین‌المللی مدیریت بحران در کشور برگزار می‌شود تا بتوانیم با تبادل آمار، اطلاعات و توانمندی‌ها در حوزه مدیریت بحران قوی‌تر عمل کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران یادآور شد: این نمایشگاه در اواخر ماه آینده در بخش نمایشگاهی آفتاب برگزار می‌شود و تمامی دستگاه‌های معتقد با بحران در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه در کشورهای غربی و پیشرفته نمایشگاه‌های بحران به کرات برگزار می‌شود، گفت: قطعا کاستی‌هایی در این زمینه خواهیم داشت ولی استمرار برگزاری این نمایشگاه موجب افزایش توانمندی‌ها می‌شود. راهبرد چهارگانه بحران، پیشگیری، آمادگی و مقابله و بازسازی و بازتوانی در این نمایشگاه دیده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا