اجتماعی و فرهنگی

طرح خدمت گروه‌های پزشکی تغییر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین امیرمحسن ضیائی در رابطه با طرح نیروی انسانی دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی گفت: علاوه بر موضوع گرفتن دستیار در ظرفیت‌های بومی که بر اساس قانون مناطق محروم مجلس تصویب کرده است ظرفیت اضافه‌ای را برای همه گروه‌های پزشکی تصویب کردیم تا بر اساس آن نیاز مناطق محروم برطرف شود.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح مناطق کمتر برخوردار متناسب با نیاز خود ظرفیتی ایجاد می‌کنند و دانشجو و دستیار بومی پذیرش می‌کنند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: این دانشگاه‌ها به ما تعهد می‌دهند که در یک زمانبندی مشخص مثلاً ۱۰ ساله از پذیرش نیرو از سوی ستاد وزارت بهداشت بی‌نیاز هستند و ما به آنها کمک می‌کنیم تا نیروی بومی بگیرند و این نیروها همان جا تربیت و به خدمت گرفته شوند.

ضیائی افزود: پیش‌بینی ما برای این طرح ۱۰ ساله است تا تعهدات دانش‌آموختگان از این طریق کاهش یابد چرا که طرح‌های خدمت گروه‌های پزشکی بسیار طولانی است و سن این افراد بالا می‌رود و زندگی‌شان را سخت و تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. طرح نیروی انسانی پزشکان با طرح هیچ یک از گروه‌های دیگر یکسان نیست و این یک کم‌لطفی به گروه‌های پزشکی است.

وی گفت: بنابراین با استفاده از ظرفیت‌های بومی مناطق محروم نیازشان را به نیرو کم خواهند کرد و از طرفی طرح خدمت نیروهای انسانی نیز تغییر می‌کند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا