مدیریت شهری

آغاز عملیات عمرانی بازسازی آرامگاه تختی؛ به زودی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین منصور کتانباف با اعلام این مطلب افزود: به منظور ارج نهادن به مقام پهلوانی و قدردانی از خدمات ماندگار جهان پهلوان غلامرضا تختی، توافقات لازم برای بازسازی آرامگاه این قهرمان ورزشی در محل ابن بابویه شهرری، با اداره اوقاف شهرستان ری و استان تهران انجام شده است و عملیات اجرایی طی روزهای آینده آغاز می شود.

 

کتانباف با اشاره به اینکه فضای فعلی آرامگاه تختی مناسب شأن این نام آور ملی کشورمان نیست، افزود: بازسازی این آرامگاه شامل نصب مقبره جدید، احداث سالن همایش و موزه ای برای مدال‌ها و کاپ‌های قهرمانان ورزشی است.

 

وی ترویج و تقویت روحیه پهلوانی را از اولویت‌های مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: در راستای رویکرد فرهنگی مدیریت شهری تهران، توجه به ورزشکاران معاصر و پیشکسوتان ورزشی و گرامیداشت یاد و خاطره پهلوانان ایرانی از برنامه‌های مستمر این مجموعه است.

 

شهردار منطقه ۲۰ در پایان به احداث ۵ زورخانه در منطقه ۲۰ طی سال‌های اخیر و توسعه زیرساخت‌های مناسب برای ترویج و توسعه ورزش پهلوانی در شهرری نیز اشاره کرد.

 

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، مراسم چهل و هفتمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی با حضور شهردار منطقه ، قائم مقام، معاونان اجتماعی و امور شهری، دبیر کارگروه مدیریت شهری و مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، شجاع پوریان عضو شورای شهر تهران، حسن غفوری فرد و جمع زیادی از اهالی ورزش و علاقمند به این اسطوره پهلوانی کشور در ابن بابویه تهران همچون سال‌های گذشته که مملو از علاقه‌مندان به روحیه پهلوانی مرحوم تختی بود برگزار شد تا یاد و خاطره جهان پهلوان غلامرضا تختی را گرامی بدارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا