اجتماعی و فرهنگی

صدور پروانه مطب پزشکان از سال آینده الکترونیکی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا زالی در مراسم رونمایی از سامانه آنلاین صدور پروانه مطب پزشکان گفت: پروانه مطب سند حاکمیتی تلقی می‌شود و تبلور فعالیت قانونمدار پزشکان است و قوانین مربوط به آن از حساسیت زیادی برخوردار  است.

وی ادامه داد: پروانه مطب نقش هویتی داشته، به همین دلیل جایگاه والایی دارد و علاوه بر اینکه در حوزه سلامت به عنوان یک سند تلقی می‌شود، سایر سازمان‌ها نیز آن را قبول دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: ۱۰۷ شهر مشغول صدور پروانه مطب پزشکان هستند و از ابتدای سال آینده، صدور پروانه پزشکان آنلاین خواهد شد که با این اقدام، امنیت لازم تأمین خواهد شد و ضرایب امنیتی افزایش می‌یابد.

زالی گفت: تسهیلاتی که باعث کاهش روند بروکراسی در صدور پروانه از طریق آنلاین شدن برای پزشکان فراهم می‌شود این است که از مراجعات آنها کم خواهد شد.

وی ادامه داد: با استفاده از این سامانه، پزشکان در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانند پروانه مطب خود را ثبت کنند.

وی گفت: در هشت سال، مجموعه مدارکی که از سراسر کشور جمع‌آوری می‌شود ۱۲۰ هزار برگه کاغذی است که با آنلاین شدن علاوه بر صرفه‌جویی در آن، مجموعه اقدامات به هنگام خواهد شد.

وی گفت: مکاتبات بین بیمه، دانشگاه‌های علوم پزشکی و نظام پزشکی تا ۱۱۰ هزار فقره بوده که با آنلاین شدن از بین می‌رود و فرایند ثبت و بازآموزی به راحتی انجام خواهد شد.

وی گفت:‌ از این طریق می‌توانیم به سامانه صلاحیت حرفه‌ای پزشکان نیز بپردازیم، چرا که اطلاعات آنها ثبت خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا