اجتماعی و فرهنگی

آلودگی هوای شهرهای صنعتی کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی، روز دوشنبه بارش‌های پراکنده و خفیف در نواحی شمال شرق، شرق و شرق دریای خزر پیش بینی می‌شود.

 

وی با بیان این که از دوشنبه شب نیمه شرقی خلیج فارس مواج می شود، گفت: از روز سه شنبه این شرایط به نیمه غربی آن نیز گسترش می یابد. همچنین از چهارشنبه شب با نفوذ پرفشار بر روی سواحل شمالی کشور در روز پنج شنبه و جمعه برای سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

 

به گفته وی، نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که از روز سه شنبه تا پنج شنبه به سبب ایجاد شرایط پایدار و سکون نسبی هوا در نیمه شمالی کشور افزایش چگالی آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و بزرگ مانند تهران، اصفهان، اراک، کرج، تبریز و مشهد سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

 

مدیر پبش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران اظهار کرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز سه‌شنبه صاف در پاره‌ای نقاط غبارآلود پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما دراین روز ۴ و ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت صاف در پاره‌ای تقاط غبارآلود خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به ۴ و۱۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا