اجتماعی و فرهنگی

زنده‌گیری روزانه ۶۰ تا ۹۰ قلاده سگ در پایتخت از آغاز زمستان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رضا قدیمی با بیان اینکه به علت سرمای هوا در فصل زمستان زنده‌گیری سگ‌های ولگرد افزایش یافته است، گفت: به همین منظور روزانه ۶۰ تا ۹۰ قلاده سگ در روز توسط اکیپ‌های ویژه جمع آوری می‌شوند. این در حالی بود که در فصل تابستان روزانه ۳۰ قلاده سگ ولگرد توسط شهرداری تهران جمع آوری می‌شد.

 

وی درباره اینکه در تهران به طور کلی ۱۱ اکیپ زنده گیری سگ تشکیل شده است، اظهار داشت: این اکیپ‌ها بیشتر در مناطق حاشیه‌ای شهر تهران ایجاد شده‌اند. این در حالیست که شهرداری تهران از روش‌های نوین و روز دنیا برای کنترل استفاده می‌کند.

 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اشاره به اینکه با شروع فصل سرما سگ‌های ولگرد برای تهیه غذا به سمت شهر هجوم می‌آورند، گفت: منطقه۲۲ به دلیل اینکه غربی‌ترین منطقه شهر تهران محسوب می‌شود، تعداد سگ‌ها در این منطقه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه اسلحه بیهوشی و روش های فعلی زنده گیری از سوی شهرداری تهران مورد استفاده قرار می گیرد، اذعان کرد: به همین منظور وضعیت مبادی ورودی سگ های ولگرد در شهر تهران از هر نظر مورد بررسی قرار می گیرد. شرکت ساماندهی مشاغل زنده گیری سگ ها را توسعه داده وکشتار سگ ها اصلا صورت نمی گیرد.

 

قدیمی درباره عقیم کردن سگ‌های ولگرد جمع آوری شده اضافه کرد: عقیم نمودن رایگان تعداد مشخصی از سگ ها به صورت روزانه توسط کلینیک های دامپزشکی تحت نظارت شهرداری در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه شهروندان از طریق سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ می توانند وجود سگ ها را در مناطق مختلف شهر به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل اطلاع دهند، تصریح کرد: از طریق این سامانه ها و همچنین با بازدیدها و گزارش های کارشناسان نواحی و بانک های اطلاعاتی می توانیم از وجود سگ های ولگرد در مناطق شهر تهران اطلاع پیدا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا