اختصاصی شوراآنلاین/ عملکرد سوال برانگیز هیات‌های اجرایی و نظارت در بررسی صلاحیت داوطلبین شورای شهر تهران/ رد صلاحیت گسترده چهره‌های سرشناس شورای شهر فعلی تهران

به گزارش شورا‌آنلاین، در حالیکه طبق اعلام رییس ستاد انتخابات نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای شورا فردا اعلام خواهد شد، منابع غیررسمی از رد صلاحیت بیش از ده عضو فعلی شورای شهر تهران خبر می‌دهند.

اخبار غیررسمی اعلام شده حکایت از این دارد که بیش از یک سوم اعضای شورای فعلی تهران از هر دو جناح سیاسی برای حضور در انتخابات اردیبهشت ماه رد صلاحیت شده‌اند. این درحالی است که رد صلاحیت‌ها بیشتر مربوط به چهره‌های شاخص اصولگرای فعلی شورای شهر تهران است.

بر اساس این گزارش درحالی‌که مراجع چهارگانه، صلاحیت این اعضاء را تایید کرده‌اند هیات نظارت بر انتخابات شوراها، راسا حکم به رد صلاحیت این افراد داده است.

پیش‌تر و از سوی هیات اجرایی و ستاد انتخابات اعلام شده بود که صلاحیت کاندیداها برای انتخابات شورای شهر، بر اساس استعلام و اعلام نظر مراجع چهارگانه صورت می‌گیرد که با توجه به اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد تایید صلاحیت‌ها به صورت سلیقه‌ای و خارج از چارچوب قانون انجام شده است.

طی روزهای گذشته و با انتشار برخی شایعات درخصوص نحوه بررسی صلاحیت‌ها در هیات نظارت، برخی از اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس نسبت به نقض قانون و سیاسی شدن بررسی صلاحیت‌ها هشدار داده بودند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خودتون خوب مبدونید برای پرونده های دزدی های میلیاردی و پول های کثیفی بوده که توی این چند سال عایدتون شده . خود چمران هم باید رد میشد ولی حیف که عین در مسجد میمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا