سیاسی

تداخل مأموریتی دستگاه‌ها مانعی بر سر راه حل مسائل کودکان است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام پورمحمدی در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به فضای معنوی ایجاد شده در ایام اربعین و نیز ایام وفات رسول اکرم(ص)، حرکت عظیم مردم در این ایام را سرمایه عظیم اجتماعی توصیف کرد که ظرفیت‌های قابل ملاحظه‌ای در کشور ایجاد کرده و الهام بخش مناسبات اجتماعی است.

وزیر دادگستری افزود: امیدواریم از آنچه که با نگاه دینی و آموزه‌های اهل بیت(س) حاصل می‌شود، بتوانیم در ساختن جامعه و به ویژه در حوزه مسائل کودکان مورد استفاده قرار دهیم.
 
پورمحمدی با ابراز نارضایتی از عدم کافی بودن آمار و اطلاعات دقیق در حوزه‌های مختلف و به ویژه حوزه مسائل مربوط به کودکان، صحبت کردن در فضای ابهام را ناشی از وجود این مشکل عنوان کرد و اظهار داشت: در اختیار نداشتن آمار و اطلاعات، قدرت و توان تصمیم گیری را از ما سلب کرده و یکی از مشکلات عمده ما در مدیریت که در واقع نوعی سوء تدبیر به حساب می‌آید، همین مسأله است.
 
وی تداخل مأموریتی دستگاه‌ها را دیگر مشکل موجود بر سر راه حل مسائل کودکان در کشور برشمرد و بر لزوم هم افزایی دستگاه‌ها و نهادها در قالب شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تأکید کرد.
 
وزیر دادگستری در خصوص تعامل با جامعه جهانی در حوزه حقوق کودکان گفت: قرار نیست ما از تمدن خود عقب نشینی کنیم، چرا که این تمدن از ظرفیت‌های بالای ماست که از فرهنگ ایرانی-اسلامی ما شکل گرفته، ما تسلیم فهم و فرهنگ دنیا می‌شویم و نه جاهلیت آن و در کنوانسیون جدید نیز با قدرت حضور پیدا می کنیم.
 
وی با بیان این مطلب که یکی از مشکلات ما عدم اجرای قوانین است که این موضوع مورد توجه مراجع بین المللی هم هست، ادامه داد: ما باید در ابتدا به قوانین خودمان سخت پایبند باشیم و به ارزش‌ها و مبانی قانونی‌مان تعلق خاطر نشان داده و آنچه را که شفاف است با اقتدار و استدلال مطرح کنیم و بدانیم که بالای ۷۰ درصد مشکلات ما با اجرای قوانین خودمان برطرف خواهند شد.  
 
پورمحمدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مسأله مهاجرین و وضعیت کودکان مهاجر تصریح کرد: ما امروز اولین کشور مهاجر پذیر دنیا هستیم و بیش از سه دهه است که به این جامعه بزرگ خدمت ارائه می‌کنیم و همواره در جمهوری اسلامی ایران برخورد خوبی با پناهجویان صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا