اجتماعی و فرهنگی

توجه خاص شهرداری به برنامه‌های فرهنگی بانوان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام میثم امرودی درباره برنامه‌های شهرداری تهران در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اظهار کرد: باید مقوله جشنواره تسنیم را از برنامه‌های شهرداری در عرصه حجاب تفکیک کرد.

 

وی درباره اینکه در جشنواره تسنیم شهرداری توجه ویژه‌ای به برنامه‌های فرهنگی خاص بانوان در شهر تهران دارد، اظهار داشت: خانه‌های تسنیم فرصت بهره بردن از این برنامه‌ها و شرکت در رقابت‌های خاص بانوان همچون سفره‌آرایی یا سایر هنرها را به آنها می‌دهد.

 

امرودی با تاکید بر اینکه به عنوان یک روحانی شاهد آن هستم که حیا در بین مردم تهران سبب شده تا همه حجاب را رعایت کنند، ادامه داد: شهروندان به اصول و قوانین پایبند هستند. بنابراین هر چیزی را که اسلام در زمینه رعایت حجاب و عفاف جایز دانسته است، جایز و در غیر آن صورت بر اساس شرع سایر مسایلی که در اسلام حرام عنوان شده، جایز نمی‌دانند و باید این حدود رعایت شود.

 

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که جایگاه رنگ در پوشش اسلامی چگونه است، به سایت شهرداری اظهار کرد: فقهای اسلامی به روشنی در این باره اظهار نظر کرده‌اند و حکایت از آن دارد که هر چه باعث تبرج و شهرت شده و در واقع انگشت‌نما یا همه توجه‌ها به سمت و سوی آن فرد جلب شود، مورد تایید نیست.

 

اداره ‌کل امور بانوان شهرداری تهران با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی– ایرانی در جهت الگوسازی پوشش مناسب اجتماعی بانوان شهر تهران، فراخوان نخستین دوره جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی را در قالب بخش خلاقیت‌های فرهنگی هنری سومین جشنواره تسنیم منتشر کرده است.

 

بر اساس گزارش سایت شهرداری تهران، نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره «مد و پوشش اسلامی ایرانی» در کنار نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره «بهترین‌ ها از دورریختنی ‌ها» و نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه عکس زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی ایرانی از ۹ تا ۱۵ دی ماه ۱۳۹۳ در محل برگزاری نمایشگاه ‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا