اجتماعی و فرهنگی

۵ هزار دانش‌آموز به عتبات عالیات اعزام می شوند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین داوود روستایی، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور اظهار داشت: وضعیت سازمان دانش‌آموزی ثبات بیشتری پیدا کرده است به جهت اینکه از پشتیبانی‌های ثابت معاونت پرورشی برخوردار شدیم.

وی در خصوص اعزام دانش‌آموزان به عمره دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت موافق افزایش سهمیه است و با توجه به ساخت و سازهای گسترده در عربستان، به محض اینکه این ساخت و سازها پایان یابد، سهمیه ما حداقل دو یا سه برابر می‌شود.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور با اشاره به موضوع عمره دانش‌آموزان دختر گفت: موضوع عدم اعزام دانش‌آموزان دختر به عمره همچنان به قوت خود باقی است، چراکه عربستان اعتقادی به حضور دانش‌آموزان دختر مجرد ندارد و از طرفی هم نمی‌توانیم آنها را خانوادگی اعزام کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه جدید با سازمان حج و زیارت در خصوص عتبات عالیات تصریح کرد: یک تفاهم‌نامه جدی در خصوص عتبات عالیات با سازمان حج و زیارت داریم که از آذر ماه شروع شده است و بر اساس این تفاهم‌نامه، دختران دانش‌آموز می‌توانند به همراه مادران خود و پسران دانش‌آموز هم به همراه پدران خود به عتبات عالیات اعزام شوند.

روستایی در گفت‌وگو با فارس افزود: در گام نخست برای اعزام ۵ هزار دانش‌آموز به عتبات عالیات تفاهم‌نامه امضاء کردیم و رئیس سازمان حج و زیارت معتقد است این موضوع سقف هم ندارد و می‌تواند تا ۵۰ هزار نفر باشد.

وی در خصوص هزینه اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات گفت: این هزینه به زودی اعلام می‌شود و قیمت آن از عتبات بزرگسالان حدود ۳۰۰ هزار تومان کمتر است؛ رایزنی‌هایی کردیم تا در استان‌ها برای مبالغ باقیمانده، وام‌های با اقساط بلند مدت به دانش‌آموزان بدهند.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور ادامه داد: سازمان حج و زیارت در بسیاری از رقم‌ها مانند هتل‌ها و هواپیمایی تخفیف گرفته است و رقم را به زودی اعلام می‌کنیم.

روستایی در خصوص موضوع امنیت برای اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات اظهار کرد: امنیت برقرار است، زیرا در مجموع دانش‌آموزان پروازی اعزام می‌شوند و فعلاً برنامه اعزام به صورت زمینی نداریم تا اوضاع عراق به ثبات بیشتری برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا