سیاسی

در برابر دشمن عقب نشینی نمی‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در بیست و پنجمین یادواره سرداران و ۴۳ شهید روستای ازباران از توابع شهرستان فریدونکنار، اظهار داشت: در شرایطی که ما تنها یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم، عربستان روزانه ۹ میلیون بشکه نفت استخراج و صادر می‌کند و این خفت و حقارتی است که این کشور متحمل می‌شود.

وی افزود: چند سال پیش ایران روزانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت را با قیمت هر بشکه تا ۱۴۵ دلار می‌فروخت و این رقم اکنون به حدود ۵۶ دلار رسیده است اما در حال حاضر میزان صادرات نفت ما به کمتر از یک میلیون بشکه نیز رسیده است.

وزیر دادگستری خطاب به آمریکا و دیگر کشورهای غربی و دشمنان ایران، گفت: شما با رذالت، دست به دست هم داده و با کاهش قیمت نفت از سویی و تحمیل فشارهای سیاسی و روانی بر کشور ما از سوی دیگر، به دنبال ضربه زدن به اراده ملت ایران هستید در حالی که مردم ایران پیش از این فشارهای بیشتری را تحمل کرده و در راه عزت اسلام و کشور، شهید داده‌اند و از هیچ چیز نمی‌ترسند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: مردم ایران می‌دانند تحمل این شرایط سخت است اما خداوند نعمت‌های فراوانی به سرزمین ما بخشیده که با اطاعت از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از همه فرصت‌ها و نعم‌ت‌ها، می‌توانیم بر این مشکلات پیروز شویم.

وی به آیاتی از سوره های مبارکه بقره و آل عمران اشاره کرد و گفت: این آیات الهی، موضوعات جدی جامعه را بیان می‌کند و می‌گوید که چه جامعه ای می‌تواند سر زنده باشد و با عزت به حیات خود ادامه دهد.

وزیر دادگستری ایمان را اتصال اقتدار دانست و افزود: جامعه مؤمن، جامعه‌ای ثروتمند، مقتدر و بی‌نیاز است و اگر مشکلاتی وجود داشته باشد برای همه کشورها است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه آمریکا، گل سرسبد پیشرفت‌های مادی در جهان است، گفت: آمریکا با افتخار خود را رهبر جریان پیشرفت می‌داند در حالی که این کشور پیشرفته حتی نمی‌تواند بین مردم خود برابری و برادری ایجاد کند، به طوری که یک پلیس به راحتی یک کارگر و جوانی که هیچ تعرضی نکرده را می‌کشد و بعد آن پلیس تبرئه می‌شود.

پورمحمدی با اشاره به گزارش چند روز گذشته سنای آمریکا از اقدامات سازمان جاسوسی این کشور (سیا)، افزود: رسوایی در این کشور به حدی است که نمی‌توانند آن را کتمان کنند و در مسائل مادی نیز مانند قضیه وال استریت با مشکلات متعددی مواجه هستند.

وی با اشاره به تلفات وسیع انسانی و خسارات فراوان مادی در جنگ ۸ ساله عراق با ایران خاطرنشان کرد: با وجودی که عراق نیز مانند ما مشکلات زیادی را تحمل کرد اما این کشور در حال حاضر اقتدار ما را ندارد و به کشته شدگانش در جنگ افتخار نمی‌کند، در حالی که در همین یادواره‌ای که به خاطر شهدای این روستا برگزار شده، مسئولان با افتخار حضور پیدا کرده‌اند و خانواده شهدا را مایه قوت قلب خود می‌دانند

وی ادامه داد: از پایان جنگ ۸ ساله یعنی سال ۶۷، حساب کنید که چند نفر در این روستا از دنیا رفته‌اند و آیا نام کدامشان غیر از شهدایی که در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، باقی مانده است.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: ما شیعه امام رضا (ع)و گریه کن امام حسین و فرزندان امیرالمومنین (ع) هستیم و امام رضا (ع) از شیعیانش می‌خواهد ورع و عفت پیشه کنند، اهل نماز باشند، انتظار ظهور داشته و خوش برخورد باشند.

حجت الاسلام پورمحمدی با اظهار تأسف از فراوانی پرونده‌ها در دستگاه قضایی، گفت: نباید اینگونه باشد و اگر بابت هر چیز دعوا نشود، انصاف وجود داشته باشد و بزرگترها پا در میانی کنند و با خوش برخوردی بین دو طرف صلح کنند، دیگر این همه پرونده نخواهیم داشت.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه نمی‌گویم در کشور ما مشکلات وجود ندارد، گفت: اسراف، بی انضباطی و بی احتیاطی هم در دولت و هم در مردم وجود دارد که باید این مشکلات رفع شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا