مدیریت شهری

کمپین آسمان آبی – زمین پاک موجب ارتقاء سطح زندگی در پایتخت می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدهادی حیدرزاده با اشاره به اجرای طرح کمپین آسمان آبی – زمین پاک از سوی شهرداری تهران اظهار کرد: اجرای دو طرح زیست محیطی از سوی شهرداری تهران اقدامی ارزشمند است، چراکه هم ترافیک و هم وضعیت پسماند در شهرها نامطلوب است و به نوعی آلودگی زیست محیطی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش روزافزون جمعیت در کلانشهر تهران و به تبع آن حجم زیاد تولید زباله و در عین حال رشد روزافزون استفاده از وسایل نقلیه شخصی از جمله مواردی است که آلودگی محیط زیست را رقم می زند، تصریح کرد: حجم انبوه ترافیک و مصرف بی رویه سوخت خود عاملی بر افزایش آلودگی هواست.

 

مدیرکل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: چنانچه طرح انضباط ترافیکی (خط سفید) در شهر تهران با رعایت الزامات راهنمایی و رانندگی اجرایی شود، قطعا کاهش آلودگی صوتی و آلودگی هوا را شاهد خواهیم بود.

 

به گفته وی بسیاری از آلودگی‌های تولیدی از منابع متحرک ناشی از عدم رعایت موازین راهنمایی و رانندگی است، لذا اگر فرهنگ سازی ترافیکی را همراه با اجرای طرح داشته باشیم، بطور قطع گام موثری در کاهش آلودگی های ناشی از وسایل نقلیه برداشته ایم.

 

حیدرزاده با اشاره به مدیریت پسماند در اجرای طرح کمپین آسمان آبی- زمین پاک گفت: طی دهه‌های مختلف برنامه‌های مختلفی در حوزه مدیریت پسماند در دوره های مختلف شهرداری صورت گرفته که چندان موثر نبوده است، اما با توجه به اجرای دو طرح انضباط اجتماعی از سوی مدیریت فعلی شهرداری تهران، اگر شهروندان هم با اقدامات شهرداری هم مسیر شوند، وضعیت مطلوبی را در مدیریت پسماند خواهیم دید.

براساس گزارش شهرنوشت، وی با اشاره به تجربه موفق شهردار تهران درخصوص اجرای کمربند ایمنی در نیروی انتظامی گفت: قطعا تجربه آموزش در کنار اعمال قانون این بار در شهر تهران اجرایی خواهد شد که بسیار موثر عمل خواهد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا