اجتماعی و فرهنگی

بازنگری محدوده‌های طرح ترافیک

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی یدی همدانی افزود: درخصوص موضوع زوج و فرد، شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور موضوع را به دبیرخانه شورای عالی واگذار کرده است تا اثربخشی این طرح در شهر تهران و سایر کلانشهرها مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی افزود: طرح زوج یا فرد بنا به ملاحظات محیط زیستی و آلودگی هوا ارائه شده و ملاحظات فنی ترافیکی در آن مورد توجه نبوده است در حال حاضر نیز در کنار اثرات مثبتی که داشته برخی کارآیی‌های خود را از دست داده و بر همین اساس باید از تجربیات جهانی استفاده شده و طرحی جایگزین گردد که ضمن تشویق شهروندان به استفاده از خودروهایی با آلایندگی کمتر توجه ویژه‌ای به کاهش آلودگی شهر تهران داشته باشد.

 

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشورادامه داد: طرح زوج یا فرد کنونی بدون توجه به میزان آلایندگی هر خودرو، صرفا منجر به کاهش تعداد خودروهایی که وارد محدوده می‌شوند می گردد؛ در طرح جدید باید تلاش شود از تردد خودروهایی که آلایندگی بیشتری دارند جلوگیری گردد.

 

همدانی درباره اعمال محدوده‌های ترافیکی در دیگر کلانشهرهای کشور نیز گفت: طبق ماده (۱۸) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی هر طرحی که بخواهد محدودیتی برای خودروها در شهرها ایجاد کند، باید براساس ضوابط شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور باشد.

 

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان حفاظت محیط زیست در شهرها برای ارائه پیشنهاد طرح‌های ترافیکی باید براساس ضوابط شورای عالی ترافیک مقدمات معین شده را طی کنند و مطالعاتی که لازم است را انجام دهند تا اثربخشی طرح پیشنهادی اثبات شود که در مرحله بعد پس از بررسی، طرح برای مدت سه سال توسط شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به تایید خواهد رسید.

 
 
 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا