مدیریت شهری

برگزاری طرح مذهبی «ریحانه النبی» در دارالمومنین تهران

ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی همزمان با مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س)باعنوان«ریحانه النبی»در دارالمومنین اجرا می شود.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، عابدی رئیس اداره امور بانوان حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به جایگاه مقدس حضرت زهرا (س) به عنوان سرلوحه ایمان و یقین گفت:با هدف گرامیداشت سیره فاطمی این ویژه برنامه ها به صورت میدانی بارعایت پروتکل های بهداشتی واستفاده از فن آوری های نوین ارتباطی و با بهره مندی از مشارکت حداکثری و همکاری با گروه های مختلف مردمی، شورایاران، مدیران محلات، سازمان های مردم نهاد، مساجد و… در محلات منطقه به اجرا درآمده است.

به گفته عابدی این برنامه ها در ۲ محور شامل برگزار مسابقه در قالب دلنوشته، مقاله نویسی، عکس، باموضوع شهادت حضرت فاطمه (س) همچنین برپایی نمایشگاه عکس و پوستردر فضای مجازی اجرایی می شود.

رئیس اداره امور بانوان اموراجتماعی وفرهنگی منطقه گفت: برگزاری محفل انس با قرآن با هدف فرهنگ سازی در میان بانوان و شناسایی و استفاده ازتوانمندی های بانوان قرآنی نیز از جمله برنامه های به اجرا در آمده است.

عابدی با اشاره به اینکه در همین راستا و به مناسبت شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم گسترده عزاداری در جای جای منطقه برگزار شده است، از برگزاری اجتماعات عزاداری با مشارکت هیئت ها و حسینیه ها در میدان ها،مراسم سمنو پزان، نصب بیرق های عزاداری درمعابرمنطقه ،برپایی هیئت عزاداری درخیابان ها و محله ها به عنوان بخشی از این برنامه ها نام برد که با رعایت پروتکل های بهداشتی به اجرا درآمد.

او در ادامه از برگزاری مسابقات مجازی نظیر  نقاشی ویژه کودکان با موضوع شهادت حضرت زهرا(س)، مسابقات ویژه بانوان، کتابخوانی با موضوع داستان های شگفت انگیز از زندگی حضرت زهرا (س)، تقدیر از توانیابان و قرائت زیارت عاشورا در فضای مجازی ،تهیه و پخش کلیپ، انیمیشن ویژه شهادت حضرت فاطمه (س) در فضای مجازی، برپایی مراسم چارپایه خوانی و تعزیه خوانی، سخنرانی مذهبی و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر به عنوان برنامه های طرح ریحانه النبی برای این ایام در دارالمومنین نام برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا