اجتماعی و فرهنگی

۲ هزار زن کارتن‌خواب در تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رضا جاگیری با بیان اینکه تعداد مددسرای اضطراری به زودی فعال می‌کنیم، گفت: ۶ مددسرا تاکنون فعال شده و در ۱۰ منطقه دیگر هم به زودی مددسراهایی فعال می‌کنیم که احتمالاً تا هفته دیگر کار آنها به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: با این حساب ۱۵۰۰ تخت اضافه می‌شود تا در زمستان بی‌خانمان‌ها در شهر نمی‌مانند.

معاون سازمان خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران به احداث مددسرا برای زنان اشاره کرد و گفت: قرار است یک تا دو مددسرا برای زنان راه‌اندازی کنیم همچنین قرار است تعدادی مددسرا به صورت دائمی و استاندارد در تهران را ه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارتن‌خواب‌ها معتاد هستند گفت: با وجود اینکه مسئولیت کار با ما نیست اما ساختمان‌هایی آماده کرده و در اختیار شورای هماهنگی قرار داده‌ایم تا کارتن‌خواب‌های معتاد را به آن مراکز ببرند. یک مرکز را آماده و تحویل داده‌ایم و ۴ مرکز دیگر هم به زودی آماده می‌شود.

وی در خصوص رنج سنی زنان کارتن‌خواب در تهران گفت: نسبت به سه سال اخیر رنج سنی زنان کاهش یافته است به عنوان مثال اگر در سال ۹۰ عمدتاً زنان ۴۵ سال به بالا و سالمند بودند اما در حال حاضر میانگین سنی آنها به ۳۲ سال رسیده است البته دختران بی‌خانمان هم داریم که عمدتا‌ً معتاد هستند.

معاون سازمان خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران با  اشاره به اینکه حدود ۱۵ هزار کارتن‌خواب در تهران وجود دارد گفت: تقریباً ۲ هزار نفر از این کارتن‌خواب‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا