اجتماعی و فرهنگی

واکنش سردار مومنی به اجرای طرح “خط سفید”

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار اسکندر مومنی درباره اینکه طرح‌هایی نظیر خط سفید و ایست به احترام زندگی که در پایتخت در آستانه اجرا شدن است، چه زمانی به دیگر استان‌ها می‌رسد، گفت: موضوعاتی نظیر هوشمند کردن معابر در همین راستا انجام می‌شود. چراغ قرمز خط قرمزی است برای احترام به حقوق عابران که همه باید آن را رعایت کنند.

 

 

باید در فرهنگ رانندگی شهروندان یک احترام متقابل به وجود بیاید

 

 

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی برای این موضوع خاطرنشان کرد: طرح‌های ترافیکی مطرح شده موضوعی نیست که ظرف یک یا دو هفته بیان و مشکلات آن نیز حل شود. باید در فرهنگ رانندگی شهروندان یک احترام متقابل به وجود بیاید و راننده به عابر و عابر به راننده احترام بگذارد.

 

رییس پلیس راهورناجا با اشاره به استقبال پلیس از توسعه طرح‌های اینچنینی در شهرهای دیگر اظهار کرد: بخشی از این طرح‌ها در شهرهای دیگر نیز اجرایی شده و بخشی دیگر نیز به مرحله اجرا در خواهد آمد و ما رایزنی‌هایی را با وزارت کشور در این خصوص انجام دادیم تا علاوه بر تهران دیگر شهرها نیز به سیستم هوشمند کنترل ترافیک مجهز شوند.

 

تلاش پلیس برای نصب سیستم‌های هوشمند در چهارراه‌ها و معابر در شهرهای دیگر

 

 

سردار مومنی با بیان اینکه کنترل دستی ترافیک مشکلاتی را ایجاد می‌کند، افزود: بنابراین به نظر می‌رسد سیستم هوشمند بتواند بسیاری از این مشکلات را برطرف کند؛ البته متولی اجرای این طرح در شهرها، شهرداری‌ها هستند؛ اما پلیس نیز در تلاش است تا این سیستم‌های هوشمند در چهارراه‌ها و معابر دیگر شهرها نیز نصب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا