مدیریت شهری

ساماندهی زباله‌ها در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین شهروندانی که برای خروج زباله از منزلشان تابع برنامه زمانی نیرو‌های جمع‌آوری پسماند نیستند و یا به موضوع تفکیک زباله از مبداء بی‌اعتنا هستند پاکیزگی محلات و زباله‌های آن اوضاع مساعدی نخواهد داشت به‌علاوه ممکن است در این میان ناخواسته زباله دزدها را نیز به منفعت رسانده و نظافت شهری را تهدید کنند.

 

محلات شهرداری منطقه ۱۵ تهران از مناطقی است که با مسئله زباله به صورت جدی دست‌ و‌ پنجه نرم‌ می‌کند. برخی از شهروندان این منطقه از جمع‌آوری زباله‌ها گله‌مندند و حتی از مفقود شدن یا سرقت مخازن زباله شکایت دارند.

 

انجمنی شهردار منطقه ۱۵ از آغاز سراسری برنامه‌های تفکیک زباله از مبداء در جنوب‌شرق تهران خبر داد و گفت: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء، به بیش از ۱۸ هزار خانوار منطقه ۱۵ آموزش بازیافت ارائه خواهد شد و علاوه بر آموزش‌های چهره به چهره، کیسه‌های مخصوص پسماند خشک و بروشورهای آموزشی نیز در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

به گفته دکتر انجمنی طرح تفکیک زباله از مبدا از تیرماه سالجاری بصورت پایلوت در ناحیه یک آغاز شد و براین اساس آموزش های مرتبط به همراه کیسه های مخصوص پسماند خشک به تمام پلاک ها، مدارس، مساجد و مجتمع های تجاری داده شد.

 

شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به خروجی این طرح خاطرنشان کرد: توزیع ۱۰۳ هزار کیسه مخصوص پسماند خشک، بیش از ۳۷ هزار برگ بروشور آموزشی، بیش از ۲ هزار اقلام تشویقی و ۴۰۰ مخزن پسماند خشک به مدارس و مساجد ازجمله اقداماتی است که در قالب این طرح اجرایی شده است.

 

وی به کاهش چشمگیر حجم زباله‌های تر در منطقه اشاره کرد و افزود: اجرای چنین اقداماتی به جمع آوری بیش از ۱۶۳ هزار کیلوگرم پسماند خشک و کاهش چشمگیر حجم زباله‌های تر در منطقه انجامید.

انجمنی همچنین از جانمایی ۵ غرفه جدید بازیافت در منطقه خبر داد و گفت: براین اساس تعداد غرفه‌های بازیافت سطح منطقه از ۶ به ۱۱ غرفه افزایش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا