اجتماعی و فرهنگی

افزایش ۲۳ درصدی بودجه سال آینده آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم آغاز هفته پژوهش در هنرستان نمونه دولتی پسرانه آزادی فلسطین منطقه ۷ تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰۱ پژوهش‌سرا در ۴۰۱ منطقه آموزشی کشور داریم و برنامه ما این است تا آخر دولت یازدهم، هر منطقه آموزشی حداقل یک پژوهش‌سرای دانش‌آموزی داشته باشد.

 
وی ادامه داد: در این پژوهش‌سراها، دانش‌آموزان به صورت عملی کارهای پژوهشی خود را انجام می‌دهند.
 
* آیین‌نامه طرح رتبه‌بندی معلمان در حال تدوین است
 
فانی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان افزود: در طرح رتبه‌بندی معلمان، معلمانی که نوآوری در روش‌های آموزشی، تدریس و پژوهش‌های مرتبط با آموزش و پرورش انجام دهند، یقیناً در امتیازبندی و کسب رتبه‌شان مؤثر است.
 
وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: این لایحه تنظیم شده و آیین‌نامه آن در حال تدوین است و پس از تدوین، خیلی صریح و روشن می‌توانیم ابعاد و اجزای آن را بیان کنیم.
 
* برگزاری جشن تجلیل از معلمان برتر در شب میلاد پیامبر(ص)
 
فانی در خصوص برگزاری جشن برای معلمان برتر در شب میلاد حضرت رسول(ص) یادآور شد: معلمانی که فراتر از وظایف سازمانی معلمی خود تلاش کردند، برای نمونه معلم مریوانی که برای همدردی با دانش‌آموز خود، موهای سرش را تراشید یا معلمی که در لرستان برای نجات دانش‌آموزان خود جانش را از دست داد، اینها همه جلوه‌هایی از تلاش‌های فوق‌وظیفه همکاران فرهنگی است که شناسایی شده و در قالب یک جشنواره از آنها تقدیر می‌شود.
 
فانی در خصوص افزایش بودجه آموزش و پرورش گفت: حدود ۲۳ درصد رشد بودجه آموزش و پرورش را داشته‌ایم، البته تبصره‌هایی در مجلس به تصویب رسیده که اگر قطعی شود به نظر می‌رسد این رقم بیشتر شود.
 
* حل مشکل مرخصی زایمان فرهنگیان از ۲ طریق
 
وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای طرح مرخصی زایمان و اینکه چگونه می‌خواهید کمبود نیرو را جبران کنید، خاطرنشان کرد: دو بحث وجود دارد یعنی کمبود نیرو و دیگری سال تحصیلی یعنی اینکه معلم دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی عوض می‌شدند و اینها مشکلاتی بود که اجرای این طرح را به تعویق انداخت.
 
به گزارش فارس، فانی افزود: با توجه به نیاز همکاران فرهنگی زن به مرخصی زایمان، به این نتیجه رسیدیم که این طرح را اجرا کنیم و به تبع آن، مشکلاتی برای ما وجود دارد البته با توجه به ساماندهی نیروی انسانی که از سال گذشته شروع کردیم، بخش عمده‌ای از مشکلات را از طریق ساماندهی نیروی انسانی حل می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: بخش دیگر از طریق پرداخت اضافه کار به سایر همکاران انجام می‌شود.
 
* افزایش ۴۸ آزمایشگاه نانو در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزس تا پایان سال
 
وزیر آموزش و پرورش در خصوص اقدامات ویژه برای دانش‌آموزان در پژوهش‌سراها گفت: ما آزمایشگاه نانو با همکاری معاونت علمی ـ فناوری رئیس‌جمهور در پژوهش‌سراها ایجاد کردیم و تا آخر امسال حدود ۴۸ آزمایشگاه نانو در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی با همکاری معاونت علمی ـ فناوری رئیس‌جمهور راه‌اندازی می‌شود.
 
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: استقبال دانش‌آموزان از پژوهش‌سراها خیلی زیاد است به طوری که ناچار هستیم اولویت‌بندی کرده، یا دو شیفته کنیم و مشکلی برای استقبال دانش‌آموزان در این خصوص نداریم.
 
فانی ادامه داد: یک نمایشگاه فروش تجهیزات آزمایشگاهی بعد از نوروز و در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که معاونت علمی ـ فناوری رئیس‌جمهور ۴۰ درصد خرید تجهیزات را تقبل کرده است و ۳۰ درصد آن را آموزش و پرورش و ۳۰ درصد را مدارس کمک می‌کنند.
 
وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح ویژه مرخصی زایمان خود برای فرهنگیان اظهار داشت: دوستان در حال طرح کردن هستند چرا که دارای ابعاد مختلف است و مطالعاتی را از ۶ ماه پیش آغاز کرده‌ایم و به جاهای خوبی رسیده‌ایم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا