شورای شهر

انتخابات شورایاری‌ها ۲۴ بهمن برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مرتضی طلایی گفت: برگزاری انتخابات در این تاریخ ، با توجه به همزمانی دهه فجر امکان اطلاع رسانی جامع به شهروندان تهرانی فراهم می‌کند امیدواریم در جلساتی که با اعضای هیئت نظارت و فرمانداری خواهیم داشت این تاریخ مورد تایید قرار بگیرد.

وی در خصوص تغییر چندباره در زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیز گفت: در شش ماه دوم سال آمادگی لازم برای اجرای این انتخابات را داشتیم اما موانع قانونی وجود داشت؛ مصوبه شورای شهر تهران در فرمانداری رد شد در نتیجه باید به شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شد این پروسه حدود دو ماه طول کشید به همین دلیل تغییر زمان در برگزاری این انتخابات داشتیم.

وی تاکید کرد: ایستادگی بر روی اجرای قانون داریم بر همین اساس باید عامل به قانون باشیم؛ تلاش می‌کنیم خلاف مقررات عمل نکنیم، تا زمانی که به طور قطعی مجوز برای برگزاری انتخابات نگرفتیم اعلام رسمی نکردیم.

وی ادامه داد:‌در حال حاضر نیز به عنوان مسئول ستاد برگزاری انتخابات و رییس ستاد هماهنگی رسما اعلام می‌کنم ۲۴ بهمن ماه سال جاری را برای برگزاری این انتخابات به فرمانداری تهران پیشنهاد داده‌ایم که در صورت تایید انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها برگزار می‌شود.

 در ۲۲ منطقه تهران ۳۷۴ محله وجود دارد که هر مرحله ۱۰ عضو شورایاری خواهد داشت؛ هفت نفر به عنوان عضو اصلی و سه نفر دیگر علی البدل خواهند بود.

همچنین این هفت نفر عضو اصلی با مراجعه به محل انتخابات هیئت رئیسه شورایاران یک نفر را به عنوان رئیس و دو نفر را به عنوان جانشین و منشی انتخاب می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا