ورزشی

تهران-اهواز به رنگ سرخابی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین آخرین هفته لیگ برتر پیش از تعطیلات نیم فصل این هفته برگزار می شود. بعد از برگزاری هفته هفدهم تعطیلات ۵۰ روزه در پیش است. تعطیلاتی که تیم ملی خود را برای حضور در جام ملت ها آماده کند. در آخرین هفته قبل از تعطیلات نبرد تهران و اهواز اوج جذابیت لیگ خواهد بود. قرمزهای تهران برابر قرمزهای اهواز و آبی های تهران برابر آبی های خوزستان. نبردی که جزو کلاسیک های فوتبال ایران محسوب می شود.



*پرسپولیس – فولاد
موقعیت:
 پرسپولیس و فولاد در ورزشگاه آزادی و از ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه و بدون حضور تماشاگران به مصاف هم خواهند رفت. دیداری که برای هر دو تیم حائز اهمیت خواهد بود. این بازی بیست و ششمین جدال سرخ های اهواز و تهران خواهد بود. پیش از این ۹ بار پرسپولیس و ۸ بار فولاد به پیروزی رسیده بودند و ۸ بار هم دو تیم تن به تساوی داده بودند. فولاد بهترین خط دفاعی لیگ را با دریافت ۱۱ گل در اختیار دارد و رسیدن به دروازه این تیم به نظر باید برای پرسپولیس سخت باشد. کاری که آن ها در بازی رفت هم موفق به انجام آن نشدند. فولاد در حال حاضر در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارد. شاگردان دراگان اسکوچیچ در صورت کسب پیروزی برابر پرسپولیس می توانند در یک شرایط خاص، صدرنشین شوند ولی اگر در این بازی شکست بخورند و یا امتیاز از دست بدهند، امکان دارد یک رده در جدول تنزل داشته باشند. در آن سو، پرسپولیس بعد از دو شکست پیاپی در لیگ و جام حذفی، تشنه کسب سه امتیاز است و اگر این بازی را با برد پشت سر بگذارد، می تواند با صعودی دو پله ای به جایگاه ششم جدول برسد و شکست آن ها ممکن است رده آن ها در لیگ دو رقمی کند. 


ستاره: فولاد به دلیل مشکل خدمت سربازی اکثر ستاره های خود را از دست داده و به سختی می توان در این تیم، بازیکن شاخصی را پیدا کرد اما یکی از کلیدی ترین بازیکنان اسکوچیچ در این روزها، اسماعیل شریفات است. بازیکن کوتاه قامت فولاد و سابق استقلال تا به حال ۶ بار دروازه پرسپولیس را در لباس تیم های مختلف، از جمله استقلال باز کرده و امیدوار است بازهم با گلزنی به این تیم، ارادت خود را به هواداران استقلال نشان دهد. در سوی مقابل، به جز محمد نوری نمی توان گزینه دیگری را به عنوان ستاره پرسپولیس معرفی کرد. بازیکنی که پای ثابت این بخش ماست و در بازی قبل هم توانست تک گل سرخپوشان را وارد دروازه ذوب آهن کند.



حاشیه: یکی از جالب ترین حاشیه های این دیدار تقابل نعیم سعداوی با تیم سابق خود پرسپولیس است. سعداوی در روزهای اخیر کشمکش هایی را با حمید درخشان داشت و تقریبا این دو نفر با هم قهر هستند و حالا باید رو در روی هم قرار بگیرند.سوشا مکانی هم نیم فصل دوم لیگ قبل را در فولاد بازی کرد و با این تیم به قهرمانی جام سیزدهم رسید و حالا باید رو در روی تیم سابق خود بایستد. او در بازی رفت نیمکت نشین بود و با توجه به انتقادات نیلسون از کادر فنی، احتمال می رود سوشا سنگربان فردای ارتش سرخ مقابل هم رنگ اهوازی باشد. دیگر نکته جالب این بازی، این است که پرسپولیس خواهان به خدمت گرفتن یوسف وکیا، بازیکن ۲۱ ساله فولاد است و باید ببینیم این بازیکن، فردا به میدان خواهد رفت یا خیر و اصلا در تعطیلات نیم فصل به پرسپولیس منتقل خواهد شد و یا همه این ها شایعه ای بیش نبوده است. البته حضور ایمان موسوی، مهاجم سابق استقلال، در برابر سرخپوشان تهرانی می تواند دیگر نکته قابل توجه جدال پنج شنبه باشد. ایمان، زمانی که در استقلال بازی می کرد، نتوانست مقابل پرسپولیس گلزنی کند. فراموش نکنید، حضور اسماعیل شریفات در ترکیب فولاد خوزستان را. بازیکنی که راه گل زدن به پرسپولیس را خوب بلد است. چه با لباس استقلال و چه با لباس فولاد. 

 

آنها که نیستند: بدون هیچ بحثی مهمترین غایب، تماشاگران خواهند بود.تماشاگرانی که به دلیل تخلف در بازی مقابل استقلال، از دیدن بازی تیمشان برابر فولاد محروم شدند. بعد از مشکلاتی که بابت خدمت سربازی بازیکنان به وجود آمد؛ فولاد تعداد زیادی از بازیکنانش را از دست داد. آخرین نفرات از دست رفته قرمزهای اهواز، سروش رفیعی و احمد عبدالله زاده هستند. خبر خوش برای اسکوچیچ، بازگشت ماتیاس چاگو و سلیمی به ترکیب آن هاست. در طرف مقابل، حمید درخشان به واسطه محرومین و مصدومین زیادش، تیم ناقصی را در اختیار دارد. پیام صادقیان و مهدی طارمی مصدومان و اومانیا و خانزاده مصدومان پرسپولیس در بازی مقابل فولاد خواهند بود. 



نمایش آخر: پرسپولیس در آخرین بازی خود در رقابت های جام حذفی به دیدار ذوب آهن رفت و در نهایت بازی را ۲-۱ باخت تا از صعود به فینال جام حذفی باز بماند و فولاد هم موفق شد در ورزشگاه غدیر، دست به کار بزرگی بزند و تراکتورسازی را با حساب ۳-۲ از پیش رو بردارد و به رده چهارم جدول رده بندی صعود کند. 



نتیجه بازی رفت: فولاد ۲ – پرسپولیس صفر





*استقلال خوزستان – استقلال
موقعیت: 
استقلال بعد از تجربه روزهای سخت شکست در دربی و حذف از جام حذفی با برد مقابل راه آهن به آرامش نسبی رسید. امیر قلعه نویی بعد از شکست های پی در پی مقابل پرسپولیس و ذوب آهن روزهای سختی را گذارند تا بازی با راه آهن بحران زده که استقلالی ها را تا اندازه ای از وضعیت قرمز دور کرد. حالا در کوران رقابت در صدر جدول استقلال فقط ۳ امتیاز تا رسیدن به پله اول فاصله دارد و آبی ها بسیار امیدوارند از بازی نسبتا آسان برد شیرینی کسب کنند و به یک قدمی صدر برسند. استقلال خوزستان هم با عبدالله ویسی در جایگاه متزلزل یازدهم جدول قرار دارد. جایگاهی که با نتیجه تیمهای نزدیک به استقلال اهواز تغییر کند. ویسی که تا قبل از حضور در استقلال خوزستان به تیمهای قلعه نویی نمی باخت به دنبال امتیاز گرفتن از همنام تهرانی است تا شرایطش را در جدول سروسامان دهد و از منطقه قرمز جدا شود. استقلالی های تهران هم برای تثبیت شرایط و نزدیک تر شدن به صدر جدول می خواهند دست پر به تهران برگردند. 



ستاره: بی تردید ستاره استقلال جاسم کرار است. در استقلال امسال هیچ بازیکنی نتوانسته در حد و اندازه نام خودش ظاهر شود و به ناچار مجبوریم کرار را تک ستاره آبی ها بدانیم. بازیکن محبوب قلعه نویی معمولا برای استقلال مثمر ثمر واقع می شود مگر اینکه خلافش ثابت شود. سیدمهدی سیدصالحی که به تازگی به استقلال خوزستان پیوسته می تواند بازیکن تاثیرگذاری در این دیدار برای تیمش باشد. 



حاشیه: تقابل سیدصالحی و میثم بائو می تواند حاشیه جذاب این بازی باشد. هر دوی این بازیکنان سابقه حضور در استقلال را دارند و بائو توسط قلعه نویی در لیست مازاد قرار گرفت و قطعا انگیزه بالایی هم برای ثابت کردنش به مربی سابق دارد. از طرفی دیگر استقلالی های تهران در اقدامی عجیب به کفاشیان نامه زده و از او خواسته اند امنیت استقلال را در اهواز تامین کند. درخواست آبی ها به این دلیل عجیب است که خوزستانی ها همیشه از همنام تهرانی خود استقبال خوبی داشته اند. علاوه بر این هواداران استقلال هم همیشه در شهرهای جنوبی برای این تیم سنگ تمام می گذارند. 



آنها که نیستند: استقلال برای این بازی هم آندوی جدایی طلب را در اختیار ندارد. محمد قاضی هم مصدوم است و بعید به نظر می رسد قلعه نویی از او در این بازی استفاده کند. استقلال خوزستان هم محروم یا مصدوم ندارد. 



نمایش آخر: استقلال در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفر راه آهن را شکست داد. استقلال خوزستان هم در تبریز با نتیجه دو بر دو مقابل گسترش فولاد متوقف شد. 



نتیجه بازی رفت: استقلال ۱ – استقلال خوزستان صفر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا