مدیریت شهری

افتتاح بخش شمالی خط ۳ مترو تا پایان امسال

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهندس هابیل درویشی در بازدید مهندس تشکری هاشمی، قائم مقام شهردار و معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری از روند عملیات ساخت و ریل گذاری بخش شمالی خط ۳ مترو تهران حدفاصل خیابان شهید بهشتی تا شهرک قائم(ازگل) طی گزارشی اظهارکرد: بخش جنوبی خط سه حدفاصل چهارراه ولی عصر(عج) تا بزرگراه آزادگان به خاطر گذر از مناطق فرسوده شهری و ریزش‌های متعدد جزو پیچیده ترین و سخت ترین پروژه های مترو تهران بود که اردیبهشت امسال با موفقیت بهره برداری شد، اما بخش شمالی این خط نیز از جهاتی دیگر از جمله برخورد با دو قنات بزرگ و توده سنگ نیم کیلومتری روند کار را با مشکل مواجه کرده بود.

 

وی افزود: با اتکای دانش مهندسی بومی و حرکت جهادی مهندسین این شرکت، پیمانکاران و مشاوران همه موانع برطرف شده و مسیر ۱۷ کیلومتری که در شرایط معمولی در کمتر از ۴ سال امکان بهره برداری نمی‌داشت تا پایان سال برای جابجایی مسافر آماده خواهد شد.

 

وی موفقیت شرکت مترو در ثبت رکوردهای مختلف در ساخت این مسیر از جمله لاینینگ بیش از ۴۰۰ متر در ظرف یک هفته و پیشبرد همزمان مراحل عمرانی و نصب تجهیزات را در پرتو مدیریت جهادی و پشتیبانی همه جانبه شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران دانست.

 

درویشی با اعلام این که فرایند این پروژه عظیم شهری مطابق با برنامه زمانبندی پیش می رود به قائم مقام شهردار و معاونان شهرداری تهران اطمینان داد که با حمایت و توجه ویژه مدیریت شهری در تامین مالی طرح، بخش شمالی خط سه مترو تهران تا پایان سال آماده بهره برداری خواهد شد.

 

بر پایه این گزارش، دکترعیسی شریفی قائم مقام شهردار تهران هم پس از بازدید از بخش های مختلف این پروژه بزرگ در جلسه کارگاهی با تقدیر از همه دست اندرکاران طرح گفت: این پروژه پیشرفت بسیار خوبی داشته است و امیدواریم با همت جهادی همه معاونان و مدیران شهرداری، شرکت مترو و پیمانکاران و مشاوران پایان سال شاهد افتتاح پروژه باشیم.

 

وی تاکید کرد: بر این باوریم که با تدبیر و به لطف حمایت‌های همه جانبه شهردار تهران ، بخش شمالی خط سه مطابق برنامه تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

شریفی همچنین تاکید کرد که برای خدمات رسانی هر چه مطلوب تر به شهروندان می بایست از طریق شهرک قائم به عنوان نقطه انتهایی خط سه،شبکه مترو به نیاوران و تجریش نیز متصل شود.

 

قائم مقام شهردار تهران با اشاره به این که طبق برنامه قرار است خط مترو فرودگاه مهرآباد نیز تا پایان سال به بهره برداری برسد گفت: باید با هماهنگی با مسئولان فرودگاه طوری برنامه ریزی شود تا مسافران از طریق سالن های ترانزیت وارد مترو شوند و به هیچ عنوان این پذیرفتنی نیست که مسافران از طریق پارکینگ های فرودگاهی به شبکه مترو هدایت شوند.

 

سید جعفر هاشمی تشکری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم در این جلسه کارگاهی از تلاش همه دست اندرکاران پروژه تشکر کرد و گفت: طبق برنامه زمانبندی تلاش می‌شود بدون تاخیر تا پایان امسال بخش شمالی خط ۳ مترو به بهره برداری برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا