اجتماعی و فرهنگی

نیاز آموزش و پرورش به ۵۰ هزار معلم برای تدریس در پایه نهم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهندس علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره راهکارهای جبران کمبود نیرو و تمهیدات لازم برای آن اظهار کرد: بر اساس برآورد انجام شده ۵۰ هزار نیرو برای پایه نهم نیاز داریم ، همزمان با انتقال پایه نهم به متوسطه اول،‌ پایه اول متوسطه دوم را نخواهیم داشت و وقت تعدادی از معلمان این پایه در متوسطه دوم آزاد خواهد شد که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

 

وی افزود: از زمان اجلاس روسای آموزش و پرورش که شهریور ماه برگزار شد، روسای استان‌ها و مناطق فعالیت خود را برای سازماندهی نیروها آغاز کردند و هفته گذشته اولین گزارشات بر اساس تعداد کلاس‌ها و ساعات آموزشی را از استانها دریافت کردیم.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه البته این آمار کلان کشوری باید با توجه به منطقه، جنسیت و رشته تطبیق یابد گفت: این سازماندهی اکنون در استانها در حال انجام است.

زرافشان افزود: بنابراین برای جبران کمبود نیروها علاوه بر استفاده از نیروهای آزادشده متوسطه دوم، از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استفاده خواهیم کرد که تا پایان اسفند ماه کار شناسایی و سازماندهی نیروها را انجام می‌دهیم که وقتی دوره ضمن خدمت در تابستان را برگزار می‌کنیم مشخص باشد هر معلم در کدام پایه جذب شده است.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا کیفیت آموزش در دبیرستان‌ها به دنبال استفاده از خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان کاهش نمی‌یابد؟ عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان چهار سال آموزش دیده‌اند و دو ترم کارورزی در مدارس گذرانده‌اند لذا این اتفاق رخ نمی‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا