اجتماعی و فرهنگی

خدمات رسانی سازمان بسیج شهرداری تهران به زائرین اربعین حسینی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محسن پیرهادی مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با اشاره به مراسم با شکوه پیاده روی اربعین حسینی(ع) در کشور عراق، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی جهان است، چرا که در آن صحنه‌هایی مشاهده می‌شود که هیچ کجای دنیا دیده نخواهد شد.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران، افزود: این راهپیمایی بزرگ یک رکورد شناخته می‌شود، رکوردی که حدود ۲۰ میلیون نفر مسلمان از نقاط مختلف جهان با پای پیاده برای زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) به سمت کربلای معلی حرکت کرده و با خلق حماسه ای بزرگ، فریاد هیهات من الذله را سر می‌دهند.

پیرهادی گفت: مردم عراق خدمت به زائران امام حسین (ع) را برای خود بالاترین افتخار می‌دانند و خدمات رفاهی و خوراکی آنان به زائران بسیار گسترده است.

وی با بیان این که بسیج شهرداری تهران از امسال در کنار مردم عراق به زائرین اربعین حسینی خدمات رسانی می کند، ابراز داشت: حضور موثر شهرداری تهران از قبل و بعد از مرزهای کشور عراق در زمینه خدمت رسانی به زائرین حرم حسینی(ع)، نشان دهنده عشق و ارادات نیروهای خدوم شهرداری تهران است که به صورت شبانه روزی از ده روز قبل تا سه روز بعد از اربعین حسینی و به مدت ۱۳ روز به وسیله خادمین اعزامی شهرداری تهران به زائران حرم امام حسین(ع) امکانات رفاهی و فرهنگی و درمانی ارائه می دهند.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران، اضافه کرد: به همین منظور سه موکب در مسیر راهپیمایی نجف به کربلا به نام علی بن موسی الرضا(ع) که دو موکب در کنار عمودهای ۶۵۷ و۷۲۸ و موکب دیگر در شهر کربلا می باشد که جمعا دارای مساحتی نزدیک به ۱۰ هزار متر مربع و آماده پذیرایی از ۳۰۰۰ نفر زائران خواهر و برادر از تمامی نقاط جهان می باشد که این موکب ها دارای امکانات رفاهی از قبل حمام ، سرویس های بهداشتی و امکانات درمانی برخوردار می‌باشند.

وی از برپایی ایستگاه‌های درمانی با همکاری شرکت شهر سالم خبر داد و تصریح کرد: با برپایی درمانگاه صلواتی با کمک همکاران شرکت شهر سالم شهرداری تهران با اختصاص مکانی حدود ۳۰۰ متر مربع به همراه ۴۰ نفر کادر درمانی شبانه روزی آماده خدمدت رسانی به زائران گرامی می‌باشد.

پیرهادی به اقدامات دیگر بسیج شهرداری تهران در این مسیر اشاره کرد و گفت: نصب ۳۰ عدد بنر تبلیغاتی، توزیع اقلام فرهنگی و پرورشی بین کودکان زائر، اهداء قاب عکسی نفیس با محتوای صلوات خاصه امام رضا (ع)، توزیع سطل زباله و کیسه زباله بین تمامی موکب‌ها در مسیر راهپیمایی، فراهم کردن امکانات پخت ۳۰۰۰ غذا در روز، تدارک توزیع اقلامی چون ۵۰۰ هزار آب معدنی و چای و آبمیوه بین زائرین عزیز از دیگر برنامه‌های بسیج شهرداری تهران در طول این مدت خواهد بود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا