مدیریت شهری

ادامه نهضت پارکینگ سازی در منطقه۶/ ایجاد ظرفیت پارک ۸۰۰ خودرو برای شهروندان

شهردار منطقه۶، از ادامه اجرای طرح ها و ایده های کم هزینه برای رفع معضل کم بود فضای پارک خودرو در بخش مرکزی شهر که عمدتاً با کمبود زمین برای احداث پارکینگ مواجه است خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: این منطقه به دلیل موقعیت خاص آن و تعدد مراکز درمانی، دانشگاهی، فرهنگی و تفریحی در سطح آن، روزانه با میزان بالایی از سفرهای درون شهری مواجه است، که همین مساله، کم بود فضای پارک را به معضلی بزرگ در قلب پایتخت تبدیل کرده است.

شهردار منطقه۶ افزود: ما برای رفع این معضل سراغ ایده های متفاوت تر و کم هزینه تری رفتیم و از خود مشکل به عنوان راهکار رفع معضل استفاده کردیم، سال پیش دو تفاهمنامه همکاری با بیمارستان بزرگ کشور (شریعتی و امام خمینی (ره)) منعقد کردیم که قرار است داخل محوطه این بیمارستان ها پارکینگ احداث شود که استفاده از آن برای عموم مردم آزاد خواهد بود.

روحانی به طرح جدید منطقه برای رفع معضل کمبود فضای پارک اشاره کرد و گفت: در این طرح به سراغ مراکز تجاری و تفریحی رفتیم که خودشان جاذبه سفر به قلب پایتخت بودند و قرار است تفاهم نامه همکاری با این مراکز منعقد شود.

وی به جزئیات طرح اشاره کرد و اذعان داشت: مذاکرات اولیه با هیات مدیره مجتمع نگین الماس واقع در تقاطع کریمخان و حافظ به عمل آمده است که طی آن قرار است، ظرفیت پارکینگ این مجموعه با تعرفه های مصوب شورای اسلامی شهر  برای عموم شهروندان قابل استفاده شود.

سید مرتضی روحانی در پایان گفتگو با اشاره به اینکه با انجام این توافق ظرفیتی پارک بیش از ۸۰۰ خودرو در این بخش از شهر ایجاد می شود خاطرنشان کرد: با ادامه توافقات با تمامی مراکز تجاری، تفریحی و هنری موجود در سطح منطقه و کاهش تعرفه های آنها در مقابل دریافت خدمات شهری از شهرداری در تلاشیم گره کور ترافیک در قلب پایتخت را باز کنیم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا