شورای شهر

امید به زمستان و خبرهای خوش برای مترو

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد حقانی گفت: با گذشت ۸ ماه و نیم از سال، اعتباری که در قانون برای توسعه متروی تهران تعیین شده، هنوز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در مورد پساب‌های تولیدی در تهران، اقدام موثر و اساسی صورت نگرفته و ضعف شبکه فاضلاب، بهداشت شهر تهران و سلامت شهروندان این کلان شهر را مورد تهدید قرار داده است. واقعیت این است که در حال حاضر در بسیاری از نقاط شهر، فاضلاب‌ها از طریق چاه‌های جذبی دفع می‌شوند و به داخل شبکه آب‌های زیرزمینی نفوذ می‌کنند.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به این که تقریبا ۵۰ درصد آب تهران از ۴۵۰ حلقه چاه موجود و آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، گفت: البته این آب‌ها در تصفیه خانه‌های تهران گندزدایی و میکروب‌زدایی می‌شوند و به گفته مسئولان مربوطه، آب سالم در اختیار مردم قرار می‌گیرد و ما نیز به حرف آنها اطمینان می‌کنیم.

حقانی با تاکید بر اهمیت اجرای پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی گفت: باید هر چه زودتر نسبت به اجرای این پروژه و تکمیل فرآیند جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران اقدام شود.

وی در ادامه اجرا نشدن ماده ۸۹ برنامه پنج ساله دوم تهران را عامل تهدید حریم شهر دانست و گفت: ۶ هزار کیلومتر مربع حریم شهر تهران در معرض تهدید است و ساماندهی آن نیاز به عزم جهادی دارد.

رییس کمیته محیط زیست شورا همچنین با اشاره به تخریب حدود هزار هکتار از باغات و زمین‌های مزروعی اطراف تهران گفت: البته به این موارد باید مسائل و مشکلات داخل شهر اعم از انتقال صنایع و مشاغل مزاحم و نیز ساماندهی آنها را نیز اضافه کرد که به دلیل نبود تعریف مشخص از حریم،‌ لاینحل باقی مانده است.

حقانی تصریح کرد: تثبیت و عملیاتی شدن طرح‌های تجمیع شده، کنترل و جلوگیری از رشد کاربری شهر در حریم از طریق توسعه کمربند سبز، تعیین تکلیف برنامه‌ها و طرح‌های ویژه تشکیل شده در حریم و در نهایت تهیه و اجرای طرح‌های ویژه ساماندهی حریم شهر تهران از مواردی است که مدیریت شهری موظف به پیگیری آنها است.

وی در پایان با بیان این که محدوده و حریم شهر باید ابتدا در شورای شهر مطرح و پس از تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری ارجاع شود، تاکید کرد: قطعا هر گونه تغییری در رابطه با محدوده و حریم شهر باید با نظر شورا باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا