اجتماعی و فرهنگی

بیش از ۳۰۰۰ نیروی شهرداری تهران به کربلا اعزام شدند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی عبدالهی در خصوص اعزام نیروهای خدمات شهری به کربلا بیان کرد: در مراسمی که در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در بوستان ولایت برگزار شد، در مرحله اول ۱۳۲۰ نفر با ۳۰ دستگاه اتوبوس، در مرحله دوم ۱۴۵۰ نفر با ۳۳ دستگاه اتوبوس و در مرحله سوم ۵۰۰ نفر با ۱۴ دستگاه اتوبوس جمعا بیش از ۳۰۰۰ نفر از کارگران، کارمندان داوطلب از حوزه سازمان‌های شهرداری تهران و اداره کل ایثارگران برای ارائه خدمات شهری به کربلا اعزام شدند.

وی افزود: اولین کاروان که چهارشنبه حرکت کرده بود روز جمعه پس از ۳۰ ساعت حرکت در مسیر به کربلا رسید و در حال حاضر تنها کاروان سوم هنوز به مقصد نرسیده و در مرز مهران هستند.

به گفته وی اولین کاروان در روز جمعه پس از زیارت و شرکت در جلسه توجیهی از امروز فعالیت‌های خود را در کربلا با همکاری شهرداری کربلا آغاز کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص ارسال ماشین آلات و تجهیزات عنوان کرد: ۱۲ دستگاه ماشین شامل تریلی، سیم تریلی، کمپرسی به کربلا ارسال کرده‌ایم که بخشی از آنها به مقصد رسیده و تعداد دیگری به دلیل ایست بازرسی‌های متعدد و تراکم مسیر اعم از زائر و خودرو هنوز به کربلا نرسیده‌اند. علاوه بر آن سایر امکانات نظافتی مانند جارو، فرقون، بیل، مخزن زباله، جاروهای مکانیزه نیز به کربلا فرستاده شده که به محض اینکه همه آنها کامل به کربلا برسد فعالیت کارگران آغاز خواهد شد.

عبدالهی با بیان اینکه اقدامات کارگران خدمات شهری از امروز صبح آغاز شده است، گفت: به محض اینکه ۳۰۰۰ نفر نیرو به صورت کامل به کربلا برسند شروع به ارائه خدمات و همکاری با شهرداری کربلا می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص بازگرداندن نیروها اظهار کرد: سه روز پس از روز اربعین و طی سه مرحله نیروهای خدمات شهری به ایران بازگردانده خواهند شد.

وی از زائرین کربلا درخواست کرد که به صورت داوطلبانه به کارگران شهرداری کربلا و تهران در امر پاکیزگی و جمع آوری زباله کمک کنند.

عبدالهی در این خصوص گفت: ۵۰ خیمه در شهر کربلا برای توزیع بروشور و کیسه برپا شده است و تا ۳۶ ساعت آینده تمامی امکانات برای استفاده از نیروهای داوطلب به کربلا خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا