مدیریت شهری

آخرین جزئیات ساخت متروی مهرآباد و تهران – پرند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی اکبر روح نواز در تشریح جزئیات بازدید روز گذشته قائم مقام شهردار تهران از مراحل ساخت مترو فرودگاه مهرآباد گفت: روز گذشته شریفی از ساعت شش صبح تا ۱۳ ظهر از روند ساخت مترو مهرآباد بازدید کرد.

 

وی با بیان اینکه مترو مهرآباد از ایستگاه بیمه خط چهار به طول ۲.۵ کیلومتر منشعب می‌شود گفت: این خط مترو دارای سه ایستگاه است که ایستگاه اول ایستگاه بیمه و ایستگاه‌های بعدی نیز در ترمینال یک و دو و دیگری ایستگاه ترمینال چهار و شش نامگذاری شده است.

 

روح نواز با بیان اینکه ۶۰ درصد از کار ساخت مترو فرودگاه مهرآباد تمام شده است، گفت: ساخت مابقی خطوط در اولویت کاری امسال قرار دارد و قطعا تا پایان امسال شاهد افتتاح مترو فرودگاه مهرآباد خواهیم بود.

 

مدیر روابط عمومی مترو تهران با بیان اینکه این خط مترو دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است گفت: چهار رام قطار برای این خط سفارش ساخت داده شده است و قرار است این قطارها بدون راهبر فعالیت کنند و همچنین به دلیل اینکه این قطارها مخصوص مسافران فرودگاه مهرآباد است، این قطارها به گونه‌ای طراحی شده که ظرفیت جابجایی بار و مسافر را داشته باشد.

 

روح نواز با بیان اینکه در حال حاضر در تمامی کشورهای پیشرفته، مترو به داخل فرودگاه و راه آهن آمده و مسافران از سکو دسترسی به مترو دارند، اظهارکرد: متاسفانه در هنگام ساخت خط سه و ایستگاه راه آهن، شرکت راه آهن با شرکت مترو همکاری در این زمینه نداشت و ملاحظه می‌شود که مسافران پس از خروج از راه آهن مجبور هستند برای استفاده از مترو، پس از طی مسافتی مجددا به زیر زمین رفته و این به دلیل عدم همکاری شرکت راه آهن بوده است و در حال حاضر در نظر داریم در صورت همکاری مسئولان فرودگاه مهرآباد دسترسی برای مسافران از داخل سالن ایجاد کنیم، اما در حال حاضر تعیین تکلیف این مسئله در هاله‌ای از ابهام است.

وی افزود: قائم مقام قالیباف نیز عنوان کرده است که تدبیری اندیشیده شود تا مردم مسافت طولانی برای دسترسی به مترو طی نکنند.

 

 

افتتاح مترو تهران – پرند در انتظار بودجه

 

تامین ساخت فاز یک متروی پرند توسط شهرداری

 

ساخت متروی شهر آفتاب تا شش ماه دیگر

وی همچنین از بازدید قائم مقام قالیباف از روند ساخت خط متروی تهران – پرند به طول ۵۰ کیلومتر خبر داد و گفت: این مترو جزو خطوط اقماری محسوب می‌شود و وزارت راه باید نسبت به ساخت آن اقدام کند اما در سال ۹۱ و پس از گذشت هشت سال از آغاز این خط مترو، ساخت آن به شرکت متروی تهران سپرده شد و مقرر شد تا این شرکت نسبت به ساخت مابقی خطوط اقدام کند؛ اما به دلیل عدم تزریق اعتبارات مورد نیاز، ساخت این مترو به تعویق افتاده بود.

 

روح نواز با بیان اینکه ساخت این مترو نیاز به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشت، ادامه داد: تا کنون دولت تنها ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه تزریق کرده است که عدم پرداخت مابقی معوقات باعث تاخیر در ساخت این مترو شده بود.

 

وی با بیان اینکه روز گذشته شریفی نسبت به فاز بندی این خط مترو اقدام کرد، گفت: ایستگاه تهران- پرند از ایستگاه شاهد در خط یک منشعب شده و به سه فاز دسته بندی شده است که فاز یک آن: شاهد تا شهر آفتاب، فاز دو: شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) و فاز سه: فرودگاه امام خمینی (ره) تا پرند خواهد بود که قائم مقام شهردار تهران تاکید کرد که تا اردیبهشت ماه سال آینده قرار است فاز یک شهر آفتاب افتتاح شود و باید فاز یک مترو نیز در شهر آفتاب طبق دستور افتتاح شود.

روح نواز با بیان اینکه مقرر شد برای دسترسی آسان تر مردم به نمایشگاه شهر آفتاب بودجه فاز یک ساخت متروی پرند را شهرداری تامین کند، گفت: در صورت تامین اعتبار، این مترو ظرف پنج الی شش ماه ساخته خواهد شد.

 

وی همچنین گفت:‌ شریفی در این دیدار تاکید کرد که دکتر قالیباف عنوان کرده که به دلیل پیمودن مسافت زیاد مردم برای رسیدن به فرودگاه امام خمینی (ره) ساخت فاز دوم مترو پرند یعنی از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) نیز جزو اولویت‌های شش ماهه دوم قرار گیرد و شهرداری هزینه آن را تقبل خواهد کرد.

 

وی گفت: ساخت ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند نیز منتظر اختصاص بودجه خواهد بود.

 

روح نواز با بیان اینکه خط متروی تهران – پرند جزو خطوط اقماری است که باید دولت نسبت به تامین آن اقدام کند گفت: با این حال به دلیل دسترسی آسانتر مردم به نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، شهرداری این هزینه را تقبل می‌کند.

 

وی با بیان اینکه خط متروی تهران – پرند دارای پنج ایستگاه به نام‌های شهر آفتاب، واوان، فرودگاه شماره یک، شهر فرودگاهی و پرند است، ادامه اظهار کرد: ظرفیت جابجایی مترو تهران – پرند در هر ساعت ۱۳ هزار مسافر خواهد بود و اگر تامین ناوگان این خط مترو نیز به شهرداری تهران سپرده شود، در نظر داریم که قطارهایی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را برای این خط مترو سفارش دهیم.

 

روح نواز با بیان اینکه عمده مسافران این خط مترو مسافران خارجی و زیارتی خواهند بود، گفت: در صورت تامین ناوگان این خط مترو به شهرداری،‌ در نظر داریم مسافرت‌های شبانه نیز طراحی کرده تا مردم به صورت شبانه روزی به مترو فرودگاه امام خمینی (ره) دسترسی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا