شورای شهر

شهرداری تا ۵ میلیارد تومان به زائران عتبات کمک می کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در جلسه علنی امروز شورا، در جریان بررسی اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه مذکور، محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورا درباره این اعتراض گفت: ماده ۷۳ قانون شهرداری می گوید کلیه عوارض و درآمد شهرداری منحصرا به مصرف همان شهر خواهد رسید.

به گفته حقانی، بر اساس ماده ۷۸ نیز اعتبارات باید منحصرا در همان شهر با نظارت انجمن شهر به مصرف برسد. بنابراین اعتراض فرمانداری به مصوبه فوق، منطبق با قانون است.

وی در ادامه درخواست کرد تا راهکاری برای انجام این لایحه مورد بررسی قرار گیرد.

مهدی چمران، رئیس شورا در پاسخ به حقانی گفت: ما برای کمک به خرمشهر هم راهکار دیگری را پیدا کرده و نظر موافق وزیر کشور را هم جلب کردیم؛ در این مورد هم موافقت مقامات دولتی و یا مقام معظم رهبری را جلب می کنیم.

در نهایت اصلاحیه کمیسیون برنامه و بودجه برای ارسال به فرمانداری مورد تصویب اکثریت اعضای شورای شهر قرار گرفت.

در این اصلاحیه آمده است: با استناد به بند چهارم ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شهرداران به شهرداری تهران اجازه داده می شود با مشارکت سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سایر موسسات خدمات رسان به زائران حضرت اباعبدالله حسینی که در ایام اربعین حسینی به منظور زیارت عتبات عالیات عازم کربلا می باشند، تا سقف پنجاه میلیارد ریال با عنوان اعتبارات پیش بینی نشده هزینه نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا