اجتماعی و فرهنگی

کیفیت آب تهران پایین است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید حسین هاشمی پس از بازدید از بخش‌های پیوند، خون، انکولوژی، اورژانس و سایر قسمت‌های بیمارستان شریعتی تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بیمارستان شریعتی یکی از معروف‌ترین و تخصصی‌ترین بیمارستانهای کشور است که بخش‌های مختلفی نیز دارد و از سراسر کشور برای درمان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی مراجعات بیماران از سایر استان‌ها به این بیمارستان‌ بی‌دلیل است چرا که پزشکان و بیمارستان های خوبی در سایر استان‌ها نیز وجود دارد.

هاشمی به ازدحام بیماران در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: هنگامی که امکانات و تجهیزات محدود باشد ولی تعداد بیماران زیاد، خدمت‌دهی به آنها سخت‌تر می‌شود و برای ارائه بهتر خدمات باید این بیمارستان توسعه پیدا کند.

استاندار تهران گفت: در همین راستا ۱۰ هکتار زمین در منطقه ۲۲ تهران مشخص شده است که در اختیار بیمارستان برای ساخت و تجهیز ساختمان جدید قرار می‌گیرد.

وی درباره ساخت بخش جدیدی در شمال غرب این بیمارستان اظهار داشت: برای تجهیز و ساخت این بخش ۳ میلیارد تومان پول نیاز است که با دانشگاه علوم پزشکی تهران مذاکراتی صورت گرفته است و استانداری می‌تواند ۵۰ درصد از این مبلغ را برای تسریع در ساخت این بخش کمک کند.

وی درباره ساخت هتلینگ و همراه سرا برای این بیمارستان پر جمعیت اظهار داشت: تمام بیمارستانهای استان تهران مشکل همراه سرا را دارند و این یک ضرورت است تا هرچه سریعتر این مشکل برطرف شود.

وی درباره برنامه‌های استان تهران برای ساخت همراه‌سرا در بیمارستانها اظهارداشت: اختیار شهر تهران با شهرداری است و باید این نهاد تصمیماتی در این خصوص اتخاذ کند.

وی درباره افزایش الودگی هوا و آلودگی آب و تاثیرات آن در بیماری‌های سرطانی اظهار داشت: دولت یازدهم وارث یکسری مشکلات در کشور بوده است. آلودگی هوا نیز برای دیروز و امروز نبوده بلکه از سالیان گذشته با این معضل مواجه بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه کار تخصصی را نباید سیاسی کرد، گفت: در حال حاضر آلایندگی هوای تهران نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است و در مهر امسال ۵۰ درصد تعداد روزهای پاک نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در فصل پاییز و سرما، وارونگی هوا افزایش می‌یابد گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار خودروی فرسوده تاکسی و آژانس در استان تهران تردد می کنند که باید هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی و از رده خارج شدن این خودروها اقدام شود.

وی درباره آلودگی آب شهر تهران، تاکید کرد: وزارت بهداشت مرجع اعلام آلودگی آب است که تاکنون این مورد را تائید نکرده است و رسماً اعلام کرده آب شرب تهران سالم است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: آب شرب تهران مشکل بهداشتی ندارد ولی کیفیت آن پایین آمده است. در حال حاضر ۴۵ درصد از آب تهران از چاه‌ها و ۵۵ درصد از سدها تامین می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا