اجتماعی و فرهنگی

سردار مؤمنی: امکان دست‌کاری در GPS آنلاین نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و مهندس داود کشاورزیان رئیس سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای در حاشیه امضای تفاهمنامه مابین پلیس راهور ناجا و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بین خبرنگاران حضور یافتند و به سؤالات آنها پاسخ دادند.

سردار مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به امضای تفاهمنامه با راهداری اشاره و تصریح کرد: با نصب سامانه GPS می‌توان رفتار خودروها را کنترل کرد؛ همچنین با نصب دوربین ثبت تخلفات سرعت که در ۴ هزار کیلومتر در جاده‌های کشور در تابستان امسال شکل گرفته نظارت بیرونی بر خودروها اعمال می‌شود.

وی گفت: نصب سامانه GPS در گام بعدی با هماهنگی وزارت کشور برای خودروها در محور درون‌شهری هماهنگ خواهد شد، اما هم اکنون و در یک بازه زمانی ۲ ساله GPS آنلاین بر سیستم حمل‌ونقل عمومی، بار و مسافر انجام خواهد شد.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی با بیان این مطلب که بیش از ۹۰ درصد تردد بار و مسافر به صورت زمینی انجام می‌پذیرد، گفت: نصب این سامانه به ایمنی و انضباط کمک شایانی خواهد کرد.

سردار مؤمنی در پاسخ به سؤالی در مورد راه‌های جلوگیری از دست‌کاری رانندگان در سیستم GPS خودرویی، گفت: کمیته فنی که متشکل از راهور و راهداری است تمرکز خاصی بر این مسئله دارد و همکاران ما نیز در پاسگاه‌ها و مسیر، کنترل دارند تا دست‌کاری انجام نشود البته با توجه به پیشرفته بودن این سامانه امکان دست‌کاری حداقل است اما مجازات‌هایی نیز در این زمینه پیش‌بینی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: اجرای این سامانه در طرح زمستانی امسال بعید است و این سامانه برای کلیه خودروهای حمل‌ونقل عمومی در وسعت کل ایران اجرایی خواهد شد.

مهندس داود کشاورزیان رئیس سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در جمع خبرنگاران به موارد تفاهمنامه امروز اشاره کرد و گفت: نظارت بر عملکرد ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تعیین میزان سوخت مصرفی بر اساس میزان پالایش و کنترل ترانزیت از کشور با نصب GPS آنلاین امکانپذیر خواهد شد.

وی گفت: ابتدا پیمانکاری انتخاب می‌شود تا زیرساخت‌ها در پاسگاه‌ها را فراهم کند و همچنین امکان انتقال دیتا را و در مرحله بعد به خودروسازان ابلاغ می‌کنیم تا در محصولات جدید خود این سامانه را نصب کنند؛ البته ناوگان‌های موجود نیز باید به این سامانه مجهز شوند و پس از این با توجه به زمانبندی که اعلام خواهد شد تمام ناوگان حمل‌ونقل عمومی، بار و مسافر به سیستم GPS آنلاین مجهز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا