سیاسی

استیضاح فانی در مجلس جدی نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست «آموزش و پرورش از نهاد آموزشی تا نهاد فرهنگی و تربیتی» که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که «گفته می‌شود در بین دختران دانش‌آموز، عرفان‌های کاذب بروز کرده است و آیا در این باره گزارش‌هایی رسیده است؟»، اظهار داشت: عرفان‌های کاذب پدیده‌ای است که بعد از انقلاب در جامعه رشد پیدا کرده است و علت آن، این است که در اصل نظام و در سیاست‌های کلی کشور بر معنویت تأکید می‌شود، اما در کنار آن، عرفان‌های کاذب مجال بروز و ظهور پیدا می‌کند.

وی افزود: این اتفاق در جامعه ما افتاده است و هشدار آن لازم است و باید با آموزش‌های صحیح اخلاقی کاری کرد که جوانان فرق عرفان‌های کاذب و حقیقی را از هم تفکیک دهند.

حدادعادل در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «انتقاداتی در خصوص بالا بودن شهریه مدارس غیردولتی به ویژه مدارس خود شما وجود دارد»، خاطرنشان کرد: ما که خودمان مدرسه اداره می‌کنیم، به دلیل گرانی، دستمزدها و هزینه‌ها بالا می‌رود و شکایت از بالا بودن شهریه‌ها به جا است و مانند شکایت از گرانی‌های جامعه است.

وی افزود: اما بعضی از مدارس می‌خواهند از این طریق تجارت کنند و سرمایه‌اندوزی کنند و سود کلان ببرند که اشتباه است، اما برخی مدارس هستند که قصد سوداندوزی ندارند؛ برای خیلی از مردم پرداخت شهریه مدارس غیرانتفاعی دشوار است.

حدادعادل در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «انتقاداتی بر عملکرد وزارت آموزش و پرورش و بحث استیضاح وزیر این وزارتخانه وجود دارد، نظر شما در این باره چیست؟»، تصریح کرد: این بحث در فضای مجلس جدی نیست و امیدوارم هیچ‌وقت این موضوع جدی نشود و بحث جمع‌آوری امضاء برای استیضاح همیشه وجود داشته است، اما جو غالب فعلاً این نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا