اجتماعی و فرهنگی

طرح ادغام منابع درمانی صندوق‌های بیمه‌ای کارشناسی نشده است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلایناحمد آریایی‌نژاد درباره طرح ادغام منابع درمانی صندوق‌های بیمه‌ای در کشور اظهار داشت: صندوق‌های بیمه‌ای با چالش‌های متفاوتی در کشور مواجه هستند.

آریایی‌نژاد خاطر نشان کرد:‌از سال گذشته که تحول سلامت در بیمارستان‌های دولتی اجرایی شد شاهد خدمات مطلوبی در این مراکز درمانی بودیم ولی از سال گذشته کیفیت خدمات درمانی تامین اجتماعی بنابر اعلام نظرهای خدمت‌گیرندگان کاهش یافته است.

وی افزود: می‌توان با یک کاسه شدن منابع درمانی کشور خدمات مطلوب‌تری را به بیمه‌شدگان ارائه کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است ادغام یا تفکیکی در منابع درمانی صندوق‌ها صورت بگیرد باید تمام منافع و مضررات این طرح مورد کارشناسی قرار بگیرد و پس از مشخص شدن برآیندها نسبت به ادغام منابع درمانی تصمیم گرفته شود.

آریایی‌نژاد تاکید کرد: تمامی منابع متعلق به نظام است و اگر ادغام و یا تفکیکی قرار است صورت بگیرد باید کارشناسی دقیقی صورت بگیرد و نظرات هر دو جناح گرفته شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه منابع سازمان تامین اجتماعی حق‌الناس و منابع سایر صندوق‌های بیمه‌ای از بیت‌المال اخذ می‌شود و ادغام این دو شبهه دارد گفت: این طرح هنوز خوب کارشناسی نشده است و باید مزایا و معایب آن مشخص شود و سپس در مورد آن رای داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا