اجتماعی و فرهنگی

نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس تهران به ۳ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید حسین هاشمی استاندار تهران امروز در حاشیه مراسم نمادین شانزدهمین زنگ زلزله و ایمنی مدارس که در دبیرستان دخترانه دوره اول عفاف منطقه ۲ تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوادث غیرمترقبه خبر نمی‌کند و آمادگی می‌تواند، خسارت‌ها را به حداقل برساند.

 
وی ادامه داد: خوشبختانه هر سال در چنین روز و ساعت مشخصی این کار در مدارس کشور انجام می‌شود و امیدواریم مستمر باشد و یکی از بحث‌هایی که بر آن تأکید می‌کنیم، این موضوع است؛ چرا که با یک مانور نمی‌توانیم ذهن بچه‌ها و خانواده‌هایمان را نسبت به این موضوع حساس کنیم و باید مستمر باشد.
 
هاشمی افزود: آموزش باید پیوسته باشد و توسط آموزش و پرورش و دستگاه‌های دولتی و حتی غیردولتی انجام گیرد و در مسکن‌ها، برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه نیازمند توجه بیشتر به آن است.
 
استاندار تهران یادآور شد: این حرکت‌ها، مثبت است و امروز شاهد هستیم که در این مدرسه این مانور اجرا شد و در سراسر کشور نیز همزمان زنگ هوشیاری زده شد تا دانش‌آموزان با این بحث مهم و مقابله با هرگونه حوادث غیرمترقبه آشنایی بیشتری داشته باشند.
 
وی در خصوص ایمن‌سازی مدارس شهر تهران گفت: در تهران متأسفانه ما برای نوسازی و مقاوم‌سازی و ایجاد مدارس نزدیک به ۳هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم که از این مقدار ۷۰۰میلیارد تومان فقط برای مدارس مسکن مهر نیاز است چرا که ۳۰۰هزار دستگاه باید تحویل شود و هر واحد اگر یک دانش‌آموز داشته باشد باید برای ۳۰۰هزار دانش‌آموز مدرسه ایجاد شود. 
 
هاشمی یادآور شد: در بحث نوسازی و بازسازی مدارس نیز در تهران به ۲ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان نیاز داریم که این رقم در توان دولت نیست و از مردم و خیرین مدرسه‌ساز در این خصوص انتظار کمک داریم.
 
استاندار تهران گفت: امیدواریم خیرین مدرسه‌ساز به تهران که پایتخت کشور است اولویت بیشتری دهند تا بخشی از این مشکلات مدارس را خیرین تأمین کنند و یک بخش را اولیای دانش‌آموزانی که توان مالی دارند، انجام دهند که این کار در تمام دنیا انجام می‌شود.
 
وی تصریح کرد: بخش سوم این کار را دولت در حد توان خود باید کمک کند تا مقوله مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس و واحدهای جدیدی که نیاز داریم برای دانش‌آموزانی که در سال آینده وارد کلاس درس در مسکن مهر می‌شوند، ایجاد کنیم و رقم ۳ هزار میلیارد تومان رقم بسیار بالایی است و یقیناً در بودجه استان چنین توانی وجود ندارد.
 
هاشمی اضافه کرد: البته دولت در حدی که توان داشته باشد در این خصوص مضایقه نکرده است و ما به کمک‌های مردمی بیشتر نیاز داریم.
 
استاندار تهران در خصوص مقاوم‌سازی مدارس استان تهران افزود: مدارس شهرستان‌های استان تهران از مدارس تهران وضعیت بهتری دارند و تهران شهری است که بیش از ۱۰۰سال از دوره ساخت مدارس آن می‌گذرد که در این مدت بعضی از آنها فرسوده شده‌اند و مدارس نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی است که باید انجام شود.
 
وی در خصوص پرداخت ۵ درصد عوارض شهرداری به آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:‌ در تهران آنچه است فقط در اختیار خود شهرداری است و مصوب مجلس نشان می‌دهد در تهران در اختیار شهرداری است و فرماندار در این قضیه دخالتی ندارد و امیدواریم با پیگیری که انجام می‌شود بر اساس قانون و وظیفه‌ای که بر عهده شهرداری است، انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا