اجتماعی و فرهنگی

جزییات توسعه فازهای اولویت‌دار پارس جنوبی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علی اکبر شعبان پور با تشریح جزییات تولید گاز در فازهای اولویت دار میدان مشترک پارس جنوبی، گفت: در فازهای ۱۵ و ۱۶ در بخش خشکی تاکنون سه ردیف شیرین سازی گاز آماده تولید شده به طوری که ردیف شیرین سازی اول از آذر ماه و ردیف دوم از اوایل سال با گاز فازهای ۶، ۷ و ۸ در حال بهره برداری است.

وی با اشاره به بهره برداری از ردیف سوم پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ با گاز فازهای ۶، ۷ و ۸ اضافه کرد: اکنون دراین پالایشگاه سه ردیف آماده دریافت گاز ترش است و ردیف چهارم نیز طی دو هفته آینده آماده دریافت گاز می شود.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس در ادامه با بیان این‌که تاکنون بهره برداری از این پالایشگاه با گازهای فازهای ۶، ۷ و ۸ صورت گرفته تصریح کرد:‌اکنون در بخش دریایی سکوی فاز ۱۶ آماده است و از اواخر هفته گذشته گاز از این فاز به پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ رسیده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به آماده شدن واحدهای مربوط به میعانات گازی گفت:‌با آماده شدن این واحدها صادرات و ذخیره سازی میعانات گازی آغاز می شود.

شعبان پور همچنین به آماده بودن سکوی فاز ۱۵ اشاره و اضافه کرد:‌ سکوی ۱۸ A نیز آماده بهره برداری است که از آن انشعابی گرفته شده و به فازهای ۱۵ و ۱۶ وصل شده است تا با بهره برداری از این سکو برداشت از میدان مشترک گازی پارس جنوبی با قطر افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس در پایان تاکید کرد: با بهره برداری از سکوی ۱۵، ۱۶، ۱۸Aو ۵۰ میلیون متر مکعب گاز وارد شبکه می‌شود کما این که بنا بوده میزان تولید در این بخش ۴۰ میلیون متر مکعب باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا